Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bildene i Etk har desverre ikke så store variasjoner fra model til model. Snorkelen jeg bestilte har delenr. 13 711 401 527 og er standard til alle M3 3,0. Største oppgaven den har er vel å levere kald luft...

Får ikke det til å stemme jeg. I følge ETK (som alltid er riktig) så har alle standard E36 M3, 13711404704 som delenr på denne delen.

Bare se selv på linken jeg oppga sist.

På min ETK kom 13 711 401 527 opp på M3 3,0 og 13 711 404 704 opp på M3 3,2 :wink:

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Angående snorkelen så kan det hende du må flytte litt på tuten.. altså bært-tut'en :D . Må det på min ihvertfall, men jeg har en -92coupe. Jeg tenkte og bestille tutbært braketten fra M3. Jeg hadde panel filter. En ting jeg lurte litt på, hva orginal diameteren innvendig på spjelhuset fra 328'en er?

Skrevet

Jeg er visst litt av en spøkefugl kan jeg se i forrige innlegg.... :oops: Joar hvilken bremse oppgradering har du gjort/gjør? Jeg har kjøpt inn deler til bremser fra E46 328i. Da får jeg 300mm skiver framme framfor 286mm. Tror ikke det utgjør det store, men litt bedre burde det bli.

Skrevet
Angående snorkelen så kan det hende du må flytte litt på tuten.. altså bært-tut'en :D . Må det på min ihvertfall, men jeg har en -92coupe. Jeg tenkte og bestille tutbært braketten fra M3. Jeg hadde panel filter. En ting jeg lurte litt på, hva orginal diameteren innvendig på spjelhuset fra 328'en er?

Har du byttet motor? Ettersom du har en 92 mod,328 kom fra 95 til 98.

Veit ikke innv. diameter er,men skal se om jeg kan få målt i morgen.

Skrevet
Jeg er visst litt av en spøkefugl kan jeg se i forrige innlegg.... :oops: Joar hvilken bremse oppgradering har du gjort/gjør? Jeg har kjøpt inn deler til bremser fra E46 328i. Da får jeg 300mm skiver framme framfor 286mm. Tror ikke det utgjør det store, men litt bedre burde det bli.

Har holdt på med bremsene er stund pga venter på en som lager adapter til caliperne,har Porsche 4-stempla 996 calipere og M3 E46 skiver 325mm.Flere som har den kombinasjonen på M3 E36,men er forskjell på navet/flytende skiver osv. i forhold til 328. Så jeg sliter med plassen,hadde kjøpt meg 18",men desverre gikk ikke felgens eiker fri fra caliperen.Så det er mulig at det blir X5 skiver i stedet 330mm for da kommer skiva litt lenger inn og selvfølgelig caliperen......men må da få lagd ny adapter...........

Skrevet

Jeg har egentlig en 320i som er under prosess i og få en volumforøkelse. Du trenger ikke bekymre deg angående snorkelen, den nedre delen av luftfilter boksen er lik på alle modeller.

Jeg lurte på og kansje gå for en alu.blokk istendenfor og borre opp støpejernsblokken. Men er litt usikker, fler ting som veier for og imot. Uansett tenke jeg et volum på 2,5l, uten vanos. Har lyst på en turtallsmaskin.

Skrevet
Hvis du har orginal luftfilterboks har jeg ett tips til deg. Du kan bruke snorkelen, den som trekker luft fra grillen til luftfilter boksen, fra M3 3.0eur. På M3 trekker denne også luft fra luftkanalen til bremsene. Jeg byttet den på min, bolt-on. Må advare deg med bruk av k&n fiter, tråden i luftmassemåleren min så ikke bra ut etter ett års bruk. like greit med orginal papirfilter. Det duger jo for en m3 med 3,2 liter så.... Er faktiskt samme luftfilter orginalt på 320i til m3 3,2. :?

Har nå mottat snorkelen,men kunne ikke se noen forskjell på denne og den orginale.Men jeg har bare sett 5 sek. på den da.Mulig jeg tar feil,skal sjekke i morgen......

Skrevet

Snorkelen skal gå ned til luftintaket til bremsene ja.. så må kjære hull i de bremse luft rørene... Står forklart på en internettside også..

Så det var riktig del? Tror du den gir noe ekstra luft?

Skrevet

Jeg har bestillt en brakett til hornet fra M3 3.0. Har ikke fått delen ennå så jeg vet ikke helt åssen den blir montert. Men jeg tror den er "knekt" 90 grader , så hornet står loddrett. Hullet tror jeg var på 65mm det er vel tydelig merket på bremsekanalen der det skal stanses ut. Jeg tror nok den gir en forbedring, BMW plasserte den nok på M3'en pga av orginal snorkelen hadde sine begrensinger. Ihvertfall når de kom opp imot 286hk.

  • 1 year later...
  • 6 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...