Gå til innhold

Huskeliste: #1 - Ikke spraylakker ting i gangen


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

hehe!

Hørtes ikke lurt ut..

Skal prøve å ikke gjøre d samme!

Skal lakkere touringen om ikke alt for lenge!(den ser helt forj#%&" ut! :roll: )

hehe :wink: ikke med sprylakk akkurat da...

skal du hellakkere bilen??

har du fått en pris på det?

vurderer å lakke min jeg oxo den begynner å få mye kjøpesenter skader grrrr... :evil:

Jeg og samboern skal kjøpe oss hele settet slik at vi lakkerer hjemme, har ikke funnet noe eksakt pris enda, men har rekna litt på d og fant ut at d blir billigere å gjøre d på den måten enn å lakkere hos andre i lengden. rundt 10.000 skulle holde vil jeg tro..

Kanskje noen vet hva et slikt sett koster også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...litt "OT" nå, men lille meg (sånn ca. 12 år gammel) satt også på gutterommet og eksperimenterte litt midt på natten. Jeg spraylakkerte ikke ting, men jeg skulle bare teste hva som skjedde med Airfix byggesettene (tanks, fly, båter etc.) når man puttet relativt kraftige kinaputter inne i modellene. *KABOM* og nesten hele rommet var fylt med plastikkdeler, røk og kruttstøv. :D Temmelig kult, men det ringte ganske kraftig i ørene etterpå og det ble ikke bedre når Muttern kom inn på rommet skikkelig forbannet. :whistle:

ha ha!! meg sånn 13 år gammel: skulle lage patron-bomber (stapper en patron med knall og legger en stein i enden og klemmer igjen tuppen så slår du på patronen med en hammer så sprenger du knallet og steiner fyker ut mot et valgt mål!!!)

da ville jeg stappe patronen ekstra full, det endte med at jeg sprengte patronen opp i håret og fjeset.. BANG! jeg plukket knall ut av håret mens jeg forklarte mor at jeg spilte en Bass-sang på anlegget!! :D

dette var kanskje også litt OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tydeligvis flere enn meg som har gjort dumme ting med sprayboks. ;)

Det teiteste er egentlig at jeg "aldri" lærer når det gjelder mekkeklær. "Orker ikke skifte, skal jo bare..." ... og det ender sjelden bra. I går spraylakkerte jeg i den 1kvm store gangen med 3-4 uker gammel G-star bukse (1300 schpenn). :? Bra den er i lysslitt svart dongeri, for spraystøvet (som må være der, gulvet var jo dekket) viser ikke.

d der lider jeg av også. skal bare så måtte jeg under bilen og stramme noe eller fikse noe i motorommet med en hvit ny genser eller no.... typisk... dama er like hiisig vær gang. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he. mye viitg her. må vel dra igang med kjell rune 11år jeg da. fikk kjemisett av mamma og fant ut att vist jeg blanda vann og 2 stoffer (huske ikke va d var) og hadde d inne i disse plastikkinderegg greiern og rista og satt dem fra meg så smalt d etter en liten stund. :) Men helst ikke inne på stua da kjell rune. offa måtte skifte alle gardinene og hele vegg til vegg teppe pga flekker av etsende stoffer. ;) litt hissige foreldre men jeg ble jo tilgitt for d og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he. mye viitg her. må vel dra igang med kjell rune 11år jeg da. fikk kjemisett av mamma og fant ut att vist jeg blanda vann og 2 stoffer (huske ikke va d var) og hadde d inne i disse plastikkinderegg greiern og rista og satt dem fra meg så smalt d etter en liten stund. :) Men helst ikke inne på stua da kjell rune. offa måtte skifte alle gardinene og hele vegg til vegg teppe pga flekker av etsende stoffer. ;) litt hissige foreldre men jeg ble jo tilgitt for d og. :)

Hehe!! Du må ha vært en skikkelig jævelunge!!

:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he. mye viitg her. må vel dra igang med kjell rune 11år jeg da. fikk kjemisett av mamma og fant ut att vist jeg blanda vann og 2 stoffer (huske ikke va d var) og hadde d inne i disse plastikkinderegg greiern og rista og satt dem fra meg så smalt d etter en liten stund. :) Men helst ikke inne på stua da kjell rune. offa måtte skifte alle gardinene og hele vegg til vegg teppe pga flekker av etsende stoffer. ;) litt hissige foreldre men jeg ble jo tilgitt for d og. :)

Husker veldig godt da jeg kom fra skolen en dag og så tykk, gul røyk velte ut gjennom dører og vinduer. Inne i huset fant jeg min yngre bror, som forøvrig manglet øyenbryn, med en anseelig samling reagensrør på kjøkkenbenken og et digert glis. Han konstaterte lykkelig at han hadde fått det til (Hva han hadde fått til er jeg fremdeles litt usikker på...), men huset så jo ikke ut innvendig! Vi luftet og vasket etter beste evne, men det var jo ikke til å unngå at moder'n oppdaget hva som hadde skjedd. Tror egentlig ikke broder'n ble tilgitt før han disputerte til doktorgraden i nettopp kjemi.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he. mye viitg her. må vel dra igang med kjell rune 11år jeg da. fikk kjemisett av mamma og fant ut att vist jeg blanda vann og 2 stoffer (huske ikke va d var) og hadde d inne i disse plastikkinderegg greiern og rista og satt dem fra meg så smalt d etter en liten stund. :) Men helst ikke inne på stua da kjell rune. offa måtte skifte alle gardinene og hele vegg til vegg teppe pga flekker av etsende stoffer. ;) litt hissige foreldre men jeg ble jo tilgitt for d og. :)

Nesten samme effekten som bakepulver og vann inne i et kinderegg? :wink: Litt mindre miljøskadelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he. mye viitg her. må vel dra igang med kjell rune 11år jeg da. fikk kjemisett av mamma og fant ut att vist jeg blanda vann og 2 stoffer (huske ikke va d var) og hadde d inne i disse plastikkinderegg greiern og rista og satt dem fra meg så smalt d etter en liten stund. :) Men helst ikke inne på stua da kjell rune. offa måtte skifte alle gardinene og hele vegg til vegg teppe pga flekker av etsende stoffer. ;) litt hissige foreldre men jeg ble jo tilgitt for d og. :)

Nesten samme effekten som bakepulver og vann inne i et kinderegg? :wink: Litt mindre miljøskadelig :D

Like fullt kan det være ekkelt å få av et vegg til vegg teppe... Jeg har prøvd dette på stua til Muder'n..... Der var det jeg som fikk vaskejobben, mens Muder'n var i dusjen etter å ha holdt kinderegget når det smalt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern skal kjøpe oss hele settet slik at vi lakkerer hjemme, har ikke funnet noe eksakt pris enda, men har rekna litt på d og fant ut at d blir billigere å gjøre d på den måten enn å lakkere hos andre i lengden. rundt 10.000 skulle holde vil jeg tro..

Kanskje noen vet hva et slikt sett koster også...?

De har faktisk komplett sett med 2hk kompressor og sprøytepistol div steder til rundt 1200,-. Europris har ihvertfall et slikt sett, men tror det settet de har er med spikerpistol. Mener jeg så settet med sprøytepistol enten hos Mekonomen eller BilXtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern skal kjøpe oss hele settet slik at vi lakkerer hjemme, har ikke funnet noe eksakt pris enda, men har rekna litt på d og fant ut at d blir billigere å gjøre d på den måten enn å lakkere hos andre i lengden. rundt 10.000 skulle holde vil jeg tro..

Kanskje noen vet hva et slikt sett koster også...?

De har faktisk komplett sett med 2hk kompressor og sprøytepistol div steder til rundt 1200,-. Europris har ihvertfall et slikt sett, men tror det settet de har er med spikerpistol. Mener jeg så settet med sprøytepistol enten hos Mekonomen eller BilXtra.

D var jo billig!

D blir jo flere biler å lakkere etter hvert, så d lønner seg sikkert å kjøpe d enn å sette bilene inn til lakkering.

D er jo litt arbeid med d, men jeg liker å holde på med slikt så da gjør d jo ingenting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er uviss da, men det bør jo fungere. Hvis dere allerede har kompressor kan dere kjøpe sprøytepistol enten fra Biltema eller fra en lakksjappe. Tror ikke det var så mange hundrelappene for en helt ok sprøyte hos Sandtec. Vil tro de selger kvalitetsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er uviss da, men det bør jo fungere. Hvis dere allerede har kompressor kan dere kjøpe sprøytepistol enten fra Biltema eller fra en lakksjappe. Tror ikke det var så mange hundrelappene for en helt ok sprøyte hos Sandtec. Vil tro de selger kvalitetsvarer.

Takk for gode tips!

håper sluttresultatet blir bra, man må jo legge litt arbeid i for å få et bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...