Gå til innhold

Bruker dere bilbelte?


Tech9
 Share

Bruker dere bilbelte?  

71 stemmer

  1. 1. Bruker dere bilbelte?

    • Ja, selvfølgelig!
      54
    • Bare på langturer!
      6
    • Slurver/glemmer!
      10
    • Ryggsekk i bil? DET er ekkelt det!
      1
    • Aldri!!
      1


Anbefalte innlegg

Etter litt ettertanke så kan jeg forstå at kombinasjonen yrkessjåfør,bilbelte og rygg...

Har du vondt i ryggen, kjører distribusjon med mye stopp så blir det MANGE ganger av og på med beltet i løpet av en dag.. og den bevegelsen er kanskje ikke god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg bruker i hvert fall ikke ryggen mye når jeg tar av og på meg beltet...

Jeg sitter heller ikke på med noen som ikke bruker bilbelte siden jeg ikke har noe særlig lyst til å få sjåføren over meg. T.o.m. hunden min bruker belte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh, konge!! Kan du forklare meg åssen du fester den da? :P Har hund selv, som kunne trengt belte :D:D:D heheh.........

Det er en sele som fås i forskjellige størrelser og som fordeler vekten mot hundens brystkasse ved en evt. kollisjon (En polstret stropp av samme materiale som våre belter som går mellom frambena og som festes som en vanlig hundesele). På ryggen er det en stropp som festes til beltet i bilen. Koster ca. 300 kroner og fås kjøpt i de fleste dyrebutikker. Det du evt. skal være litt oppmerksom på er at hunder kan være ganske smarte og min dachs brukte ca. strekningen Lillestrøm - Bjørkelangen (30 km.) på å finne ut at beltet ikke låste seg hvis han beveget seg veeeldig langsomt... Nå følger jeg imidlertid litt med og da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i hvert fall ikke ryggen mye når jeg tar av og på meg beltet...

Jeg sitter heller ikke på med noen som ikke bruker bilbelte siden jeg ikke har noe særlig lyst til å få sjåføren over meg. T.o.m. hunden min bruker belte!

pleier å belte fast pizzaen. :D vil ikke ha søl bak heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avogtil når jeg har småbarn i bilen, babyer og sånt, blir jeg veldig redd for å kjøre bil, jeg klarer ikke kjøre ordentlig og stresser mye, kjører JÆVLA ROLIG, og tør nesten ikke å ta vanlige forbikjøringer engang,, som om jeg kjører bil for første gang, skjønner ikke hva som går av meg.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avogtil når jeg har småbarn i bilen, babyer og sånt, blir jeg veldig redd for å kjøre bil, jeg klarer ikke kjøre ordentlig og stresser mye, kjører JÆVLA ROLIG, og tør nesten ikke å ta vanlige forbikjøringer engang,, som om jeg kjører bil for første gang, skjønner ikke hva som går av meg.

Noen som vet noe om dette?

Tror ikke du er helt alene om dette! Det ligger nok ganske dypt forankret i de fleste av oss at vi skal beskytte småbarn som best vi kan. Hvis du har vært utsatt for en ulykke av noe slag, kan det være en "rest" av det som kalles posttraumatisk stressyndrom. Det er også helt normalt og er vel naturens måte å hindre oss i å gjøre de samme dumme tingene flere ganger.

Jeg vil m.a.o. si at du er helt normal og det er jo bare bra at man kjører forsiktig og er ekstra observant når man har ansvaret for andres liv og helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok av den slurvete typen jeg da :cry:

selv etter 3 ulykker med bil!

men har det alltid på meg når barna er med! for eldstegutten på 5 minner meg alltid på det da.....pappa hvorfor har ikke du belte på deg.....du må ta det på deg så vi ikke krasjer.... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...