Gå til innhold

Problem etter hjulskift!


E39-523
 Share

Anbefalte innlegg

Har holdt på i hele dag med polering av bil, og til slutt bytte av dekk. Fikk endelig satt på mine nye 235/40-18 og 265/35-18. :D

Men: Skrekken ble stor, når jeg endelig satte meg i bilen for å kjøre! En grusom skrikelyd kommer fra venstre forhjul... Høres ut som om bremsene ligger på (eller mer riktig, metall mot metall).

Når jeg skulle ta av vinterdekkene, satt disse veldig godt fast. Det viste seg at "trommelen" som dekkene er skrudd inntil har rustet litt, og dermed "sugd" fast vinterdekkene. For å få de av måtte jeg bende, sparke og jeg brukte også en stålvinkel til å bende mellom "trommelen" og felgen. Såvidt jeg vet har jeg ikke vært borti hverken bremseskive eller kalliper.

Når jeg satte bilen i bevegelse første gang, var det ingenting å høre. Men jeg la merke til at dekkene dro med seg mye grus opp i skjermene.

KAN problemet være at det ligger en stein mellom kalliper og skive? Det ble for mørkt til at jeg kunne kikke skikkelig.

Jeg trenger virkelig hjelp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,du har nok fått en stein som har kilt seg fast.Ikke uvanlig på E39 av den årsmodellen du har dersom ikke br.skjold er modifisert.(må bøyes til og tettes med silicon) (Nyere modeller E39,tror det var fra 2001 har andre br.skjold)Prøv å rygge/kjøre litt frem og tilbake så bruker steinen å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,du har nok fått en stein som har kilt seg fast.Ikke uvanlig på E39 av den årsmodellen du har dersom ikke br.skjold er modifisert.(må bøyes til og tettes med silicon) (Nyere modeller E39,tror det var fra 2001 har andre br.skjold)Prøv å rygge/kjøre litt frem og tilbake så bruker steinen å slippe.

Ja det er nok mest sannsynlig riktig det Joar'n sier. Min far har en 2000 modell e39 og opplevde det samme men slapp unna med skrekken av at det bare var en liten stein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt iriterende det der må jeg si.

Det var noe skytedrama i en leilighet her i KSU for noen uker siden tilbake. Nyskjerrig som jeg var tenkte jeg at jeg skulle komme meg nærmere åstedet for å få beder signal på poliscanneren min. Men neida, av alle gangene det skulle hende så ble det akkurat den gangen.

En forferdelig hyle/skrikelyd. Må si jeg følte meg mindre smart.

Meget diskre må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...