325demon Skrevet April 3, 2005 Share Skrevet April 3, 2005 noen som vet 0-100 på en e30 med 3,5 liter og andre e30 som er turbo oppgradert? hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 3, 2005 Share Skrevet April 3, 2005 min hadde 4 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet April 3, 2005 Share Skrevet April 3, 2005 min hadde 4 sek. ikkje gale det! ka var forbruket på den bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 3, 2005 Share Skrevet April 3, 2005 Mye!!!!!!!! Greise faktisk på maks gass og bruke 3,5l per mil og brukte ett helt sett med nye bremseklosser på og bremse ned igjend. toppfart på 275. he he. skummelt d i en e30. men normalt forbruk 1,2 tror jeg den ble målt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet April 4, 2005 Forfatter Share Skrevet April 4, 2005 hvor mange hk var det? noen som har tatt tiden på 2,5 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 350hk. 2,3 turboen jeg hadde greide vel 0-100 på noe rundt 5 tenker jeg. turboen ladet rundt 3000. den hadde vel 230-250 en plass.kjørte 1 bar i trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 350hk. 2,3 turboen jeg hadde greide vel 0-100 på noe rundt 5 tenker jeg. turboen ladet rundt 3000. den hadde vel 230-250 en plass.kjørte 1 bar i trykk. kor bor du kjell rune? eg har lyst og turbo konvertere men eg har ikkje gjort dette før, men har god teknisk innsikt så du slipper og forklare meg fra grunnen men det er litt forskjellig eg lurer på, p,s når eg får meg bil da snuffs snuffs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 he he. jeg bor i molde jeg da. ja d er gøyalt og gjøre d da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 men eksempel det med kompresjons trykk osv, kossen kommer du framm til ka komp du skal ha og kor mye du evt skal maskinere av stemplene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 jeg gjør ikke slikt selv. jeg montere motoren men dreier ikke av stemplene selv. d gjør jeg hos en kompis der vi regner d ut etter vilken kompresjon vi vil ha. har også brukt auto trim i te.heim for og maskinere stemplene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet April 4, 2005 Forfatter Share Skrevet April 4, 2005 har tenkt til å kjøre på 1-1,5 bar ca. kanskje bygge om til 2,7 med turbo stempler. hva mer må man gjøre da? 300hk + er målet, motoren burde helst tåle litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 da må du på med stålpakning og sannsynligvis data sprut. veiven må kanskje polerest og rådene og stempler må vektjusteres. porte toppen litt og slikt. 1,5 bar er mye. på en 2,7 vil d gi ca 550hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 En av de beste motorene å sette turbo på er M50B25! Har ikke Vanos som man ikke trenger. Mer solid enn M52. Tåler vel 500-600 hk med orginale deler i motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet April 5, 2005 Forfatter Share Skrevet April 5, 2005 er det den nye 2,5 motoren 90mod+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 M50B25 er 2,5 liter ja. Den har 6 sylindre med 4 ventiler per sylinder. Ble levert fra ca 90 til 93 uten Vanos (tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå