E30_Bjarte Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 Når jeg kjører på lavt turtall, så lugger bilen ganske mye.. Har sjekket fordelerlokk, pluggledninger++ Noen som vet hva det kan være? Jeg har ikke så mye peiling på dette, så trenger litt hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 tja....det kan jo hende, en lannen gang så kjørte du med skikkelig lite bensin så du fikk all dritten på tanken videre mot motoren da.... Spørs jo om bilen din er gammel og da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 det jeg har vært borti av "lugging" har stort sett vært forårsaket av feil i tennings systemet eller falsk luft..... Har du målt motstanden i tenningskablene? de skal ikke ligge over 10 ohm mener jeg å huske. Fordeler lokket kan være helt fint å se på, men det kan være mikroskopiske sprekker som du ikke klarer å se. Eller så kan det være problemer med luftmengdemåler eller at motoren får falsk luft gjennom sprukene slanger, eks fra luftfilterboksen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 Prøv den berømte startgassmetoden for å finne om den suger falsk luft! Hvis alle slanger er bra og alt ser fint ut så kan det nok være LMM. Prøv å juster co-skruen på LMM, den slipper luft by-pass spjeldet og når skjeldet stenger helt kutter dysene og bilen vil da lugge og gå ustabilt på lavt turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Bjarte Skrevet April 4, 2005 Forfatter Share Skrevet April 4, 2005 takk for mange bra svar Skal se om jeg finner ut av noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 Hei sjekk denne linken!! det kan hende du finner noe svar her. Det ser ut for at du muligens har samme problemet som meg http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=5125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 faktisk så er vel alle litt hardt kjørte e30 plaget med litt lugging da. he he. værtfall alle jeg har hadt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Bjarte Skrevet April 4, 2005 Forfatter Share Skrevet April 4, 2005 Hehe.. Så du mener det er bare et tegn på at den er godt brukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 Prøv å bytte coilen Typisk tegn på slitt coil er lugging ved lavt turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 4, 2005 Share Skrevet April 4, 2005 Hehe.. Så du mener det er bare et tegn på at den er godt brukt de flest er vel ganske godt brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå