Gå til innhold

M5'en fusker (-92 S38B38) :(


Tech9
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle på en liten handletur tidligere, startet bilen, og alt var helt fint.. Kjørte noen småærender rundt oppi boligfeltet her, 10 min og så 5 min rolig kjøring i 50 sone før jeg skulle ut på e6. Da jeg svingte ut og begynte å akselerere (ikke noe brågass), så kom det en slags buldrelyd og bilen riset, hørtes nesten ut som når du har flatt dekk, men det var merkbart at dette var motor/drivverkrelatert. Stoppet like etter for å kikke litt, men det er ikke mye jeg kan så jeg var like klok. Startet opp igjen, og da var alt helt fint..kjørte vel 3 km og snudde..og på hjemtur så kom dette uregelmessig tilbake igjen, men oftest ved litt kraftigere/tyngre pådrag.. Går helt fint på tomgang. Det kan kjennes ut som det kommer fra midt under bilen når man kjører..kjenner det i setet både hos sjåfør og passasjer. Hva kan dette være? Drivaksel? :?:cry:

Håper på snarlig svar..skal se om jeg får bilen over ei grav litt senere..

Edit: La til litt på Temaet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk som svar av en mekaniker og en flink hobbymekaniker (uavhengige svar) at dette lignet på mellomakselkryss som var dårlig. Hadde den på grav, men katalysatorn var i veien, fikk verken sett eller kjent på krysset. Hadde ikke mulighet der og da til å ta ned eksosanlegget. Men så startet vi bilen, og lot den stå litt på tomgang, og da begynte den å hoste litt da også..og det utelukker vel mellomakselkryss som eneste feil iallefall..? :?

Sjekket pluggene, 3 var helt fine, en var svart, og en var hvit, den siste var litt mørkere enn fin. Var litt fukt på 3 av dem også, det fjernet vi, uten resultat. Skal skifte pluggene i morgen, så alle blir helt nye.. Skal rense dysene også.

Som sagt så er det markant risting, og fusking ved kjøring på høyt gir og lavt turtall eller ved kraftig aks. Ved normal lett kjøring går bilen helt fint.

Hoster til en og annen gang på tomgang..antydning til ujevn gange..

Tar gjerne imot flere tips

Coilene kan vel kanskje ikke utelukkes nei, må sjekkes..skifter plugger først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...