Gå til innhold

Kjøp av sportsluftfilter? Hvilket?

elementz
 Share

Anbefalte innlegg

ville satset på KN-filter og da innsatsfilter. ikke conefilter. confilter gir kanskje mer lyd, men du vil ikke få noe mer effekt, kanskje tvert imot da det blir ganske varmt i motorrommet, og filteret vil suge inn den varme luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville satset på KN-filter og da innsatsfilter. ikke conefilter. confilter gir kanskje mer lyd, men du vil ikke få noe mer effekt, kanskje tvert imot da det blir ganske varmt i motorrommet, og filteret vil suge inn den varme luften.

Blir ikke noe særlig lyd av et innsatsfilter.. bare prøv uten.. :) Tror nok fjerning av luftfilterboksen (og konfilter) må til for å få lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det effektanlegget som gir lyd ikkje innsatsfilteret,

mulig et slikt innsatsfilter gir mer effekt enn originalt, men det er jo fjerning av luftfilterboksen som gjør at man får mer lyd, konfilter gir uansett flott lyd, men ikkje mye brum da, da må man ha effektanlegg, men bilen høres sintere ut enn original ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til luftfilter og effektanlegg, så glem effektøkning. Du vil nok ikke merke noe om du monterte begge deler samtidig og så testet det

Hvis det er effekt du vil ha, kjøp deg turbo.

Jeg hadde Greenfilter på min tidligere 320i E36, det var god knall. Hørte det nokså godt.

Og angående det med varm luft i motor rommet:

I motor rommet er det undertrykk, så mye av varmen fra motoren vil gå til å varme opp luft, for å øke volumet på luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det effektanlegget som gir lyd ikkje innsatsfilteret,

mulig et slikt innsatsfilter gir mer effekt enn originalt, men det er jo fjerning av luftfilterboksen som gjør at man får mer lyd, konfilter gir uansett flott lyd, men ikkje mye brum da, da må man ha effektanlegg, men bilen høres sintere ut enn original ja.

Kjørte rundt i 3 uker med org.filter of effektanleg, og ja, da ble lyden grommere. Men når jeg kjøpte meg green innsatsfilter ble lyden mye grommere på tomgang og spesiellt rundt 3000-4000 rpm :D

nesten for mye for min del... gutta hører meg 1 kvartal unna på "norm" kjøring og i 2 etg på en blokkleilighet når folk satt og hørte på musikk og jeg stod nede på gata (på tomgang).... :lol:

Men sånn effektmessig tror jeg det er mer "placebo hk'ene" som river mest, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart man merker ikkje til den ene hk eller evt 2 på en god dag, personlig synes jeg det gir digg lyd uansett hvilken bil man har med konfilter, på min 325i uten effektanlegg hører man ikkje motoren innvendig hvis man ikkje drar på nesten, utvendig høres det mer da, men luftfilter gir ikkje mye lyd ved normal kjøring, kun når man drar på, effektanlegg gir jo ofte sinnsykt mye mer på lave turtall og slikt...

men forksjellene i pris er jo litt da, maks tusingen for luftfilter, gjerne 5000 og oppover for effektanlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...