Gå til innhold

Hvor stort innpress på 18" felger (E36)?


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 325i coupé, E36.

Skal kjøpe 18" i løpet av uka, men vet ikke hvor stort innpress de skal være. Hvor stort skal det være på 8,5" og 8"? Boltsirkelen er 5x120?

Den er forøvrig senket 60/40mm, hvis det skulle ha noen betydning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor brede dekk har du tenkt å kjøpe?

Jeg vil anbefale 225/40. Det er en nokså vanlig bredde/profil, noe som gjør at det ikke blir alt for dyrt. Det er også mer kurant med tanke på lagerbeholdning hos forhandlerne.

Innpresset bør være mellom 35 og 45. Med høyere innpress og 8,5" felg vil det ta i innerskjermen, og med lavere enn 35 vil det måtte valses kraftig. Mine BBS felger er 8" og har innpress 42. Da trenger man ikke valse, og det tar aldri borti noe som helst. Men det hadde ikke gjort noe om innpresset var 38, for å si det slik. Det hadde bare vært tøft, og jeg hadde nok ikke behøvd å valse da heller. 8,5" brede felger tror jeg nok vil ta seg bra ut med innpress rundt 40 de også. Du må nesten se hva du får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du; ikke kjøp de der "alternativ 1" felgene du har listet opp. Der er jo 5-serie greier. De hører ikke hjemme på E36 etter min mening.

Og ikke gjør kompromiss med tanke på innpress. Spacere er en elendig løsning. Bedre å få det riktig med en gang. Jeg gjorde den feilen at jeg kjøpte noen felger med for høyt inpress en gang. Måtte til med spacere og det hele ble bare tull.

Bare et vennlig råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...