///M Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 Godværet er her og nå er det på tide å polere bilen. Noen som kan anbefale bra produkter, fremgangsmåte for en som skal polere for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 turtle wax og autoglym fungerer bra. -vask bil GRUNDIG -tørk bil -påfør polish på hele bilen -la polish få tørke -poler av polish -nå er bilen ren og pen! er bilen matt/dårlig i lakken, så må du evt bruke en eller annen type med lakkrens før du polerer. (se bruksanvisning på flaske) jeg bruker maskin og det gjør jo jobben mye lettere og raskere. bruker også poleringspapir får å tørke av polish på steder jeg ikke kommer til med maskin og for å fjerne rester. anbefaler ikke å bruke vanlig polergarn, da dette loer en del. -ta deg GOOOD tid! ikke slurv. -ikke poler i solskinn! -ikke poler ute hvis det er fuktig jeg pleier også å legge på et lag med autoglym extra gloss protection. dette er en hardwax for ekstra beskyttelse. denne får bedre virkning jo lenger den ligger å tørker på bil. jeg har tilgang til en hall, og bruker å la bilen stå over natta med denne hardwax`n på. dagen etter polerer jeg av. dette blir veldig bra! husk også å ta en grundig vask innvendig og i motorrommet også! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 www.bilpleie.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 Har prøvet ut både Turtle wax og Autoglym, Autoglym var klart best, fikk nesten vekk alle vaskeripene men turtle wax slet veldig med det. Bedre holdbarhet på Autoglym vil jeg tørre og påstå også ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 6, 2005 Forfatter Share Skrevet April 6, 2005 hmm tror jeg skal kjøpe meg poleringmaskin snart, koster ikke mer enn 150-200kr, og da er det igang med poleringen.skal holde på hele dagen. noen bra produkter til shining av skinninteriør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Har prøvet ut både Turtle wax og Autoglym,Autoglym var klart best, fikk nesten vekk alle vaskeripene men turtle wax slet veldig med det. Bedre holdbarhet på Autoglym vil jeg tørre og påstå også ! da er jeg uenig med deg. har prøvd begge flere ganger, og både glans og holdbarhet var rimelig lik på de to. jeg bruker som sagt maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 ///M: Skal du kjøpe poleringsmaskin, bør du etter min erfaring styre unna billigste/svakeste maskinene. De har rett og slett ikke motorkraft nok til å dra rundt (kommer litt an på hva slags pol.middel/voks du bruker). Min mening er at det er god investering å legge i litt mer for en skikkelig eksentersliper med trinnløs hastighet (Jernia har tilbud på Bosch til kr 800). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 ///M:Skal du kjøpe poleringsmaskin, bør du etter min erfaring styre unna billigste/svakeste maskinene. De har rett og slett ikke motorkraft nok til å dra rundt (kommer litt an på hva slags pol.middel/voks du bruker). Min mening er at det er god investering å legge i litt mer for en skikkelig eksentersliper med trinnløs hastighet (Jernia har tilbud på Bosch til kr 800). et godt råd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 I fjor kjøpte jeg 2 produkter av autoglym. Det ene var polering (rødt autoglym merke) Det andre var noe spesielt (gull autoglym merke) Jeg vasket først bilen, for så å polere bilen med autoglym. Deretter polerte jeg på enda en gang, bare denne gangen med 'gull merke' Det luktet som linol, og var helt blankt. deretter kunne det se ut som det la seg en glassflate på bilen når væsken tørket. Sinnsykt fett resultat. GLEDER meg til å starte på igjen når all snøen er forsvunnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 I fjor kjøpte jeg 2 produkter av autoglym.Det ene var polering (rødt autoglym merke) Det andre var noe spesielt (gull autoglym merke) Jeg vasket først bilen, for så å polere bilen med autoglym. Deretter polerte jeg på enda en gang, bare denne gangen med 'gull merke' Det luktet som linol, og var helt blankt. deretter kunne det se ut som det la seg en glassflate på bilen når væsken tørket. Sinnsykt fett resultat. GLEDER meg til å starte på igjen når all snøen er forsvunnet den flasken med gullskrift på er det jeg snakker om over her. la den ligge på så lenge som mulig, og du vil få et enda bedre resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Hva anbefaler dere til å fjerne skikkelige riper med da?Er opptil flere idioter som har kjørt i bilen min iløpet av vinteren og etterlatt små bulker og dype riper... Lakkrester fra de bilene sitter også igjen... funker det med rubbing da? Noen synspukt på det? Vet ikke hvor dype disse er, så det er jo mulig det må lakkes over, men jeg vil prøve å polere/rubbe det bort først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Og de som har gjort det, har selvsagt bare stukket av? er så forbanna typisk Men jeg mener å ha noe på en tube hjemme, som var effektivt. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Ble veldig bra til meg når jeg prøvde noe svart lakk-recover greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 den flasken med gullskrift på er det jeg snakker om over her. la den ligge på så lenge som mulig, og du vil få et enda bedre resultat! ja, det ble sykt bra iallefall! Bilen var en juvel å se til. Morgenen etter da jeg skulle kjøre på biltreffet pissregnet det, og bilen min ble skikkelig skitten. irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Og de som har gjort det, har selvsagt bare stukket av?er så forbanna typisk . Åjada, såklart....forbanna folk asså... Blir så skuffet når jeg kommer sliten fra jobb og skal sette meg i bilen, og det første jeg ser er enda en knust lykt eller en ny bulk Og dette har blitt gjort av personalet der jeg jobber... fatter ikke hva som sviver i hodet på dem jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Hva anbefaler dere til å fjerne skikkelige riper med da?Er opptil flere idioter som har kjørt i bilen min iløpet av vinteren og etterlatt små bulker og dype riper... Lakkrester fra de bilene sitter også igjen... funker det med rubbing da? Noen synspukt på det?Vet ikke hvor dype disse er, så det er jo mulig det må lakkes over, men jeg vil prøve å polere/rubbe det bort først.. desverre så er nok lakering det beste/eneste utvei. du kan prøve med rubbing, men hvis de er veldig dype, så funker ikke rubbing heller. bare vær forsiktig med rubbing. holder du på for mye/hardt, så har du plutselig ikke noe lakk igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå