krisib Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 speedometeret mitt og turtallstelleren e helt dau? men resten i panelet virker.. er på en e28 528i 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 sjekket at kontaktene bakpå ikke har løsnet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisib Skrevet April 5, 2005 Forfatter Share Skrevet April 5, 2005 heh seffølgelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 Oki! Var borti samme problemet på en 520 jeg hadde! Da var det bare dårlig kontakt bakpå...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 hadde det problemet på min e-36 da var det kontakta på bakakslingen som hadde dårlig kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisib Skrevet April 5, 2005 Forfatter Share Skrevet April 5, 2005 hmm.. får ta en nøyere sjekk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisib Skrevet April 5, 2005 Forfatter Share Skrevet April 5, 2005 sjekka bak "speedometerpanelet" og der var d to kontakter som sto i (kvit og blå) der var og eit ledig gult støpsel. så fant eg en grønn kontakt som ikje sto i bare hang dr, fant ikje nokke plass som den passa på panelet. sjekka at d va god kontakt på de to som sto i og satt d på plass.. speedometeret og turtalstelleren funka fremdeles ikje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 Eg skrev en lignendes post i går der eg har samme problem som deg. Har enda ikkje fått fiksa det. Men i tillegg til hastighet og turtall så fungerer heller ikkje bensin forbruksmåleren, fungerer den hos deg? (den ligg på maks hele tiden utenom når eg skifter gir) Den forrige eigeren sa eg skulle røre litt bort i sikringene for å skjekke om det bare var dårlig kontakt. Det fungerte ikkje, har også prøvd å skifte noen sikringer. Men eg veit ikkje om det er sikring for hastighetsmåler, der er i hvertfall en for omdreiningstelleren. Nå leser eg i Haynes bmw handboken at det finnes en läges- (svensk; noen som vet hva det betyr?) og en hastighets givere i nærheten av startmotoren.Der er det 3 kontakter som kan måles med eit ohm meter. Dersom en måler mellom kontakt 1 og 2 skal motstanden ligge mellom 860 til 1060 ohm. Dersom du måler mellom kontakt 3 og 1 eller 2 skal motstanden være 100000 ohm. Dersom ohm meteret ikkje viser desse verdiene skal giverne byttes. Skal prøve å gjøre dette selv snart. Håper det hjelper. Edit: Har ikkje plugget i skiltlysene noen som vet om det kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisib Skrevet April 5, 2005 Forfatter Share Skrevet April 5, 2005 bensinmåleren min ser ut til å funke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisib Skrevet April 6, 2005 Forfatter Share Skrevet April 6, 2005 bensinmåleren min ser ut til å funke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 mener og huske at ikke forbruksmåleren virket hos meg heller, samt at vindusviskerene ikke virker på annet en den roligste farta. men jeg har ikke noe annet råd en det ovenfor desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Hatt samme problem på min gamle avdødde e-28. Speedometeret var defekt da jeg kjøpte bilen. Trodde det skulle bli en enkel sak å fikse. Joda. Byttet alle sikringene, satte inn nytt instrumentpanel, og byttet føleren bak på diffen. Fungerte fortsatt ikke. Gav etterhvert opp. Kjøpte en turteller på biltema, og kjørte en periode med gps i bilen for å få et forhold til turtall og hastighet. Det fungerte etterhvert utmerket å kjøre med turteller som hastighetsreferanse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå