GENERAL E34 Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Jeg trenger hjelp! Når jeg har kjørt tanken(diesel) ca til halvt nivå - så begynner jeg og få problemer med å få start på bilen. Når jeg kommer ned mot kvart tank er det nesten umulig. Med en gang jeg fyller tanken opp - er problemet borte. Jeg har studert problemet, men uten resulat. Jeg skiftet i dag fuel slangen som går fra nivå regulerings "uniten" til pumpen i tanken, i den tro at det var hull på denne slangen. Problemet er fortsatt det samme. Hva kan dette være! Begynner feeder pumpen og bli slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Hadde en (E36) 318 tds som hadde nesten det samme problemet. Når måleren viste halv tank, så kunne bilen plutselig finne på å stoppe, samt at den ble treg å starte. Også på den bilen ble det verre og verre jo mindre drivstoff som var på tanken. På den bilen byttet de (verkstedet) hele pumpa (den som etter sigende var i tanken). Bilen oppførte seg nå iallefall prikkfritt etterpå... (Inntil motoren gikk ad undas noen uker senere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENERAL E34 Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 Takk for nyttig svar. Jeg tror nok problemet ligger i feeder pumpe som ligger i tanken. Jeg tror jeg må plukke den ut å se hva som evt. kan gjøres - eller kjøpe en ny til minst 3 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 hmm.. samma probleme på 524`n min når jeg har ca 30 liter igjen. du får si ifra om probleme blir borte når du har byttet pumpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENERAL E34 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Ja, jeg skal gi beskjed. Det tar nok enda noen uker før jeg tar fatt på oppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Lykke til. Håper du får bukt med problemet. Vi har vel samme motor, og det er jo en ganske behagelig motor å ha med å gjøre. Gleder meg til å la bilen få "strekke på beina" på Autobahn i sommer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENERAL E34 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Ja, motoren er utrolig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENERAL E34 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Jeg ble ikke helt ferdig --- Min bil er gått 250.000. Motoren har vært eksemplarisk! De problemene jeg har hatt har vært av enkel karakter. Men en viktig faktor for en lllaaaang levetid på motoren er at den blir stelt - både kjøremessig og vedlikehold på en skånsom og god måte. Ved kjøp av nyere bil - når den tid kommer blir det en BMW med tds. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet April 9, 2005 Share Skrevet April 9, 2005 Bare ligg unna tidlige "smådieseler" fra BMW. For det første har jeg hørt mye stygt om de. (Noe jeg selvsagt glatt overhørte da jeg kjøpte min første BMW). For det andre har jeg selv opplevd hva som kan skje med de... En urovekkende høy andel av 3-serier med disse motorene har fått byttet motor ved 150-180.000 km. Motoren i min 318 tds begikk helt uten videre selvmord og selvdestruerte totalt. Men - ikke så galt at det ikke er godt for noe. En særs hyggelig forhandler hevet umiddelbart kjøpet og ga alle pengene tilbake på tross av utløpt garanti både mht tid og km. Dermed kjøpte jeg nok en BMW tds (E39 525 denne gangen) i samme butikk. Det eneste jeg angrer på nå er at jeg i det hele tatt gadd å kjøpe en 3-serie, og ikke gikk rett på en 5'er... Men... Hele problemet med smådieseler er vel hypotetisk for deg regner jeg med. Når du allerede har en 5'er er det vel ikke noen god grunn til å gå "ned" til en 3'er... (Og før jeg blir drept av andre her på forumet så vil jeg bare si at 3-serien også er en fantastisk bil... Den er bare ikke... Eeeeh... 5-serie) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENERAL E34 Skrevet April 9, 2005 Forfatter Share Skrevet April 9, 2005 Ja, det blir selvfølgelig 525 tds i nyere versjon ved skifte. Merkelig dog at 3- serie td ikke har vært like bra?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 Nå er dette ting jeg ikke er skråsikker på, men andre her på forumet har kanskje større kunnskap enn meg på dette området. For det første så er visstnok ikke disse smådieselene "skikkelige" BMW-motorer, men noe som BMW brukte på lisens fra VAG. For det andre så er de heller ikke "skikkelige" dieselmotorer, men bensinmotorer som har blir omkonstruert til dieselmotorer. Større dieseler og/eller nyere dieseler skal derimot være skikkelig vare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå