Kenneth BMW Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Hei Som dere vet så har jeg hadt problemer med motoren min. Her kommer det jeg har gjort for å løse problemet. 1. Kontrolert at tomgangsregulatoren virket, status ok 2. Kontrolert slanger som bensin/luft/vakum, status ok 3. Kontrolert fordererlokk/rotor/tennkabler/coil, status ok 4. Kontrolert luftmengdemåleren og el-tilførsel, status ok 5. Kontrolert temperatur giver/ div sensorer, status ok. Ja jeg kunne fortsettet en stund til, men trur jeg stopper. Jeg har spurt veldig mange om motorproblemet mitt, til og med vert på BMW verksted å fått kontrolert den. Jeg kjøpte meg en sånn Haynes gjør det selv bok og leste i den, der fant jeg mye interessant. Jeg leste om den beryktende Lambdasond, og tenkte jeg skulle sjekke den. Joda jeg kjøpte en universal lamb og kjørte på gjør det selv hall, der skiftet jeg den, og der oppdaget jeg at den gamle hadde en ledning som løsnet inni sonden ( det er 4 ledninger på min) med andre ord helt umulig å oppdage. Vips så var alle problemene mine løst. Sonden koster 1660.- på BMW verksted. Biltema 398.- kroner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Godt du fant utav det til slutt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 Ja jeg begynte å bli ganske fortvilet og lei en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Kjempebra at du fant det ut da! hehe.. nå er det bare ut å cruise igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Bra at du fant ut av det og bra at du kom med løsningen her! Da er det enklere for andre som har samme symptomer å finne feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå