BMW_JP Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Har en eldre bil som skal selges, som jeg har levert skiltene på da jeg ikke skal betale årsavgift på den i år. Den fikk også noen feil på EU kontroll som nå er fikset, men ikke etterkontrollert (skal inn snart). Så fikk jeg beskjed fra at det var begjæring på bilen av kassedama på Biltilsynet når jeg skulle kjøpe prøveskilter. Tenkte ikke noe mer på det, men hva er begjæring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 10 som har lest. Ingen som veit hva begjæring er??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Avskiltningsbegjæring, eller begjæring om inndragelse av kjennemerke, som det også heter. Kan skyldes flere ting, bl.a. manglende forsikring, manglende EU-godkjenning og ubetalt årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Dersom det var skilter på bilen 1/1 i år må du nok betale årsavgiften. Du kan senere søke om å få refundert halve, dersom du ikke påskilter den igjen andre halvår. Finnes ingen smutthull der utenom vraking, men det måtte ha vært gjort innen 15/03. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Må vel betale årsavgift for i år hvis du ikke avskiltet bilen senest 31.12 i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 må betale årsavgiften hvis den er avskiltet etter 31.12.04. Har bilen skulle blitt vraket hadde fristen for vraking uten og måtte bet årsavgift vært i mars en gang i år. kompis av meg vraka en gammel toyota i februar og han slapp og betale årsavgifta da han leverte skilta samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Kan vel bli begjæring hvis forrige eier hadde lån han ikke har betalt og hadde pant i bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Hvis det er en BMW, så er det vel mange som vil begjære den... (sorry ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Kan vel bli begjæring hvis forrige eier hadde lån han ikke har betalt og hadde pant i bilen din. dette vet de ikke en ting om på tillsynet vertfall. d er vel bare b.registreret som kan si fra om slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Somt nevnt : Er bilen din 1/1 så tilkommer årsavgift. Vraker du den før 15/3 så frafaller årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå