Gå til innhold

registerreim eller kjede?


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder BMW er det ihvertfall fordel med kjede. BMW-motorer med reim har ganske hyppig skiftintervall (40-60k), mens kjedemotorene, som din M50, som regel kan gå livet ut uten å bytte. Men har hørt at noen anbefaler bytte på 200-250k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som synest det egentlig er en dårlig løysning med disse tegningene? Eller er det bare meg :)

Syns akkurat det samme. Uoversiktlig og rotete syns jeg det er. Du må være motorkyndig skal du finne noe. For meg som ikke er så motorteknisk anlagt så sliter jeg litt til tider :( Men fant kammene etc. i det minste....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på en side der det så ut som at det var reim på m52 motorene. Det vil si reim til kam akslene men kjede til vannpumpen.

Er du 100% sikker på at det er kjede på m50/52 motorene?

Ja M50/M52 har kjede.

Må ikke blande viftereim og registerkjedet her nå. To helt forskjellige ting.

Altså vannpumpen drives ikke av noe kjede, men den drives av viftereimen på disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som synest det egentlig er en dårlig løysning med disse tegningene? Eller er det bare meg :)

Syns akkurat det samme. Uoversiktlig og rotete syns jeg det er. Du må være motorkyndig skal du finne noe. For meg som ikke er så motorteknisk anlagt så sliter jeg litt til tider :( Men fant kammene etc. i det minste....hehe

Fungerer helt utmerket synes jeg, og jeg er ikke motorkyndig i det hele tatt, men føler jeg finner helt greit frem i bilder og alt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...