øyvind bp Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Lurer på om motorene i 520 98 modellen har reg reim eller kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 BMWs seksere har hatt kjede siden 9/90 (M50/M52 og S-motorene), så alle E39 520i har kjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 er kjede en fordel å ha? hvis jeg kjører E36 320i m M50 motor har jeg kjede sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Når det gjelder BMW er det ihvertfall fordel med kjede. BMW-motorer med reim har ganske hyppig skiftintervall (40-60k), mens kjedemotorene, som din M50, som regel kan gå livet ut uten å bytte. Men har hørt at noen anbefaler bytte på 200-250k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 Jeg var inne på en side der det så ut som at det var reim på m52 motorene. Det vil si reim til kam akslene men kjede til vannpumpen. Er du 100% sikker på at det er kjede på m50/52 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 reg.kjede på e39 200% sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Jeg har 320 M52 rekkeseks. Har jeg kjede eller register reim? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Du har kjede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Hvis folk lurer på slike spm. så kan dere gå inn på GS bildeler å taste inn f.eks reg nr.(el biltype/motor) deres å sjekke under motor, på deler.... Der finner dere ut av slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 BalleKnalle: Gjorde det, men ble ikke noe klokere jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Hvis du går inn på nye deler, motor, klikker deg inn på denne tegningen.... E36, coupe, 320iM52. Så står det registerkjede på delebeskrivelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Andre som synest det egentlig er en dårlig løysning med disse tegningene? Eller er det bare meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Andre som synest det egentlig er en dårlig løysning med disse tegningene? Eller er det bare meg Syns akkurat det samme. Uoversiktlig og rotete syns jeg det er. Du må være motorkyndig skal du finne noe. For meg som ikke er så motorteknisk anlagt så sliter jeg litt til tider Men fant kammene etc. i det minste....hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Jeg var inne på en side der det så ut som at det var reim på m52 motorene. Det vil si reim til kam akslene men kjede til vannpumpen.Er du 100% sikker på at det er kjede på m50/52 motorene? Ja M50/M52 har kjede. Må ikke blande viftereim og registerkjedet her nå. To helt forskjellige ting. Altså vannpumpen drives ikke av noe kjede, men den drives av viftereimen på disse motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Andre som synest det egentlig er en dårlig løysning med disse tegningene? Eller er det bare meg Syns akkurat det samme. Uoversiktlig og rotete syns jeg det er. Du må være motorkyndig skal du finne noe. For meg som ikke er så motorteknisk anlagt så sliter jeg litt til tider Men fant kammene etc. i det minste....hehe Fungerer helt utmerket synes jeg, og jeg er ikke motorkyndig i det hele tatt, men føler jeg finner helt greit frem i bilder og alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå