ostepop Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Skal kjøpe meg prosjekt bil, er i tvil om jeg skal gå for E30 eller E36. Bilen vil bli moderat stylet og med mest vekt på ytelse og understell. Bilen MÅ være god å drifte med! så derfor lurer jeg på hva dere på forumet mener er best til bane-/driftebil? Har kjørt E30 før, den var grei nok(original 325i). Har hatt E34 525i den var genial meget lett å balansere, men altfor tung til å være en potensiell banebil. har dessverre aldri kjørt noe større enn 318i av E36 karosseriet så er ikke sikker på hvordan den er å drifte med, men har lagt merke til at det finnes nesten ingen E36'r som stiller på Breisladd konkurranser rundt om, men det florerer av E30. Er det noen spes. Grunn til dette? Er ikke E36 karosseriet egnet til drifting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 hadde ikke noe problemer med å drifte med min e36 318i PÅ SNØ, hvis du skal drifte på asfalt tror jeg nok du må ha heftigere motor. tror 325 oppfyller dine krav der, har selv tenkt på å ha en banebil, tror det blir e30 da de er billigere, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepop Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 325 holder nok ikke nei, blir nok en S38B38 da jeg har en på hånden. Og den skal inn uansett hvilket kaross det blir, skal også turbo konverteres når tid og penger strekker til, ikke så ekstremt som VS motors E34, men litt forsiktig bare så den puster litt lettere, skal ha det driftsikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 E36 med den motoren blir bare helt knall. Syns E30 blir litt for stygt og gammelt. Konstruert på slutten av 70 tallet! Lurer litt på om bakakselen på E36 ikke egner seg for drifting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 kan nesten garantere at en e36 i utgangspunktet er en bedre "drifte" bil. synes e30 blir en del meir "nervøs". kan vel skyldes kortere avstand mellom hjulan. synes sjøl at e36 er en ganske god bil å dra sleng med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 en av de første som vant breisladdkonkuransen på rudskogen var jo en E-36 M3 3.0 liter. en blå med rieger-styling fra bergen. har hatt slik bil selv, og den er veldig lett å drifte med, men dyr i innkjøp. ett godt alternativ hadde jo vært en 320is, men den er jo ganske sjelden. den blir brukt mye i utlandet til drifting, og den hevder seg godt. E-30 med en stor motor eller overladet, vil vel være det billigste alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepop Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Bimmerdude: Kan du utdype det litt mer? hvorfor egner ikke bakakslingen seg til drifting? har du noen forslag til modifikasjoner på bakaksling? eller oppheng? hvordan er holdbarheten på drivverket? får man kjøpt sterkere drivverk enn originalt M3? E36 var vel ikke med i DTM så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Her spørs det jo litt på hvor mye penger en har å rutte med..har du stor motor så er det jo ikkje problem å drifte med noen, har ikkje driftet så mye med E36 men vet om andre som skryter av den..har driftet med E30 med stor motor og det gikk noe sinnsykt, dritgøy E30 er jo klart billigst men eg syns E36'en blir tøffest + at det finnes jo allerede så mange turboladede E30'er allerede, mindre av E36'ene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Bimmerdude:Kan du utdype det litt mer? hvorfor egner ikke bakakslingen seg til drifting? har du noen forslag til modifikasjoner på bakaksling? eller oppheng? hvordan er holdbarheten på drivverket? får man kjøpt sterkere drivverk enn originalt M3? E36 var vel ikke med i DTM så vidt jeg vet. drivverket til en M3 (E-36) er MEGET holdbart. at den ikke egner seg til drifting syntes jeg høres rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepop Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Noen som har peiling på ca. pris på en skadet m3 fra tyskland? Mener da en bil med så og si "bare" karosseri skader. Er det noen forskjell på drivverket fra 3.0 og 3.2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 er lettere og sette ind m5 motoren i e30´n men d spiller vel ingen rolle siden den skal inn uansett. jeg sverger jo til e30 og kommer sikkert til og gjøre d hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Noen som har peiling på ca. pris på en skadet m3 fra tyskland?Mener da en bil med så og si "bare" karosseri skader. Er det noen forskjell på drivverket fra 3.0 og 3.2? mener det står en skadebil fra sveits til salgs på autodb.no. trur de forlanger 65000,-. bilen har rullet rundt, men både interiør, motor og understell skal være i orden. det er en 3.0liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 jeg sverger jo til e30 og kommer sikkert til og gjøre d hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå