Gå til innhold

Problem med BMW 325


apriliamann
 Share

Anbefalte innlegg

Har et problem på min bmw 325 86mod. Rett etter jeg har starta bilen må jeg alltid holde litt gass så turtallet får stabilisert seg hvis ikke dabber den av og stopper.. Turtallet flyr opp til ca 1500omdr når jeg starter og synker alt for langt ned igjen når turtallet faller. Som oftest stopper den hvis jeg ikke holder litt gass på starten. Når jeg har stabilisert turtallet holder den seg som den skal på 750omdr.

Noen som har noe forslag til hva det kan være??? Skal selge bilen nå så det er litt viktig å få fiksa. :cry:

Alle tips er velkomne

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem på min bmw 325 86mod. Rett etter jeg har starta bilen må jeg alltid holde litt gass så turtallet får stabilisert seg hvis ikke dabber den av og stopper.. Turtallet flyr opp til ca 1500omdr når jeg starter og synker alt for langt ned igjen når turtallet faller. Som oftest stopper den hvis jeg ikke holder litt gass på starten. Når jeg har stabilisert turtallet holder den seg som den skal på 750omdr.

Noen som har noe forslag til hva det kan være??? Skal selge bilen nå så det er litt viktig å få fiksa. :cry:

Alle tips er velkomne

På forhånd takk!

Tror d dette kan vere kaldstart dysene eller tomgangs regulatoren! Er den sånn når den er varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke tomgangsreg. hvis jeg tar av den blir det bare værre. den ligger jo på riktig turtall nå hvis jeg stabiliserer den først. den er sånn også når den er varm ja. noen ganger når den har stått over natta og hvilt seg skikkelig så starter den på første omdr. uten at den faller.. altså sånn den skal være. kan det være at kaldstart dysene går hele tiden eller noe? bilen bruker også ekstra lang tid på å starte en vanlig utenom hvis jeg starter den rett etter jeg har stoppa den. akkurat som om trykket i systemet blir borte eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må dra startern lenge når motorn er varm. er det den ene ekstra dysa på innsuget? hva kan være grunnen til at den går hele tiden?

Er "enkelt" å sjekke om det er den.. Bare å måle om det er 12v på pluggen uansett om motorn er varme eller kald. Går kanskje an at den har hengt seg også!? Er muligens en temp/tids-føler som styrer start-dysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke kaldstartdysa det var noe gæernt med. tok av "kontakten" på kaldstartdysa når motorn var varm og den oppførte seg helt likt som ellers. brukte lang tid på å starte og ujevn tomgang rett etter jeg har starta den. den ujevne tomgangen forsvinner etter et par sekunder ettersom den stabiliserer seg. hva mener du med å sjekke luftmengdemålern utenom å se til at den ikke trekker falskluft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...