Gå til innhold

Omreg fra varebil til personbil

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle litt om prosedyren for å gjøre noe slikt? Skal man sette i bakseter _før_ man drar til godkjenning? Hvordan foregår godkjenningen? Koster det noe sett bort fra avgiftene og de hundrelappene et nytt vognkort koster? Datoer etc..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ringe.. håpløst prosjekt. Kom omsider gjennom til en kontrollstasjon i et nabofylke, men fikk bare snakke med ei i skranken som ikke hadde peil på noen av spørsmålene mine (regner med jeg må få godkjent senkesettet som skal på bilen min).

Hvis det er så at setene skal monteres før godkjenning, når kan de da monteres?

Det er 10 år siden bilen det gjelder ble førstegangsreg i Norge i dag, så det skal være avgiftsfritt å putte inn bakseter, men hva skjer om man blir stoppa med setene i før godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så spør jeg deg..... :roll:

En må vel bare komme med den berømte unnskyldningen;

"er på vei til biltilsynet for å få det godkjent"

Og slenge på et smil....

Virker litt snodig å montere seter inne i verksted hallen til biltilsynet liksom.. :roll: .. Med mindre du må søke eller noe sånt i forveien og få papirer på at du skal "bygge" om....

Men har ikke gjort dette selv, så det finns vel noen andre med bedre peil enn meg på dette....Men det beste, som sagt, er vel å snakke med dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss bilen din ikke hadde vært 10år gammel, så måtte du ha betalt avgift før du hadde montert i seter og kjører den inn til biltilsynet å viser den fram.

Men i og med at bilen din er over 10 år gammel, så er det jo ingen avgifter, så da er det bare å montere seter å vise den til biltilsynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette med en bil i vinter som var 10år og jeg monterte setene og viste den på BT i Trondheim, sjekken av bilen varte 1 min kostet ca 500:- samtidig måtte jeg inn å bestille nye skilt + nytt vognkort.

Det hele var overstått på 30min og kostet i overkant av 1000:-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tatt sjansen på å montere noe som helst før du er sikker på riktig prosedyre. Svindyre bøter for å kjøre med setene i på grønne skilter. Tror de at du har kjørt slik lenge kan det fort bli dyrt. Sikkert litt paranoid her men jeg stoler ikke på dømmekraften til visse etater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette med en bil i vinter som var 10år og jeg monterte setene og viste den på BT i Trondheim, sjekken av bilen varte 1 min kostet ca 500:- samtidig måtte jeg inn å bestille nye skilt + nytt vognkort.

Det hele var overstått på 30min og kostet i overkant av 1000:-

Takker så mye for håndfast og presist svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...