DaggEn Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Jeg har en '92 325i e36 som jeg gjerne vil ha noe mer guff i. Det jeg lurer på er om noen vet hvor mye hester og/eller dreiemoment de forskjellige delene tåler? Jeg vil helst ha en liten turbo men gidder ikkje begynne å bytte bremser, girkasse og forskjellig drivverk.. Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet April 11, 2005 Forfatter Share Skrevet April 11, 2005 Skal stille spørsmålet litt enklere.. Noen som vet hvor mange hester og/eller Nm jeg kan få uten å måtte skifte andre deler på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Problemet er jo at det er ingen absolutt fasit. Kjører du forsiktig og tar hensyn holder det sikkert til 300hk. Rivstarter og herjer du alt du klarer så ryker sikkert både clutch og andre ting kjapt. Men totalt sett lager BMW nok ganske overdimensjonerte greier. Eksempel på dette er at VS Motor kjører med original M5 diff i sin M5 turbo med over 1000hk. Den originale girkassen holdt til og med noen dager frem til han fikk på R-dekk (og fikk grep)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Kjører du pent uten rivstarter skal det holde til hvertfall 500-600 hester. Flere svensker som har såpass effekt med alt orginalt + turbo. Kun neddreide stempler. De holder lenge også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet April 11, 2005 Forfatter Share Skrevet April 11, 2005 Så bilen tåler altså uten problemer en turbo som gir 250hk med rolig kjøring men med litt riv av og til?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet April 12, 2005 Share Skrevet April 12, 2005 Det skal den ikke ha problemer med nei.. Går nok opp til 300 hk... Kan du bruke clutch og gir riktig, så kan du uten problemer spole litt og teste aks uten og ta livet av bilen.. Bare ikke deng gassen i bund og brå slipp opp clutchen.. Kjøre med hue så tåler det som faen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå