apriliamann Skrevet April 12, 2005 Share Skrevet April 12, 2005 Noen som har noen papirer på 200hk eller mer i e30? Spiller ingen rolle hva slags motor som sitter i eller hva slags e30 det er. Hvis du har eller vet om noe så ta gjerne kontakt her eller mail! På forhånd takk!! apriliamann@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 13, 2005 Forfatter Share Skrevet April 13, 2005 Betaler gjerne for en kopi! Skal brukes som referanse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 13, 2005 Share Skrevet April 13, 2005 det er jo ikke lovlig, det er nok derfor du får så dårlig respons. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 13, 2005 Share Skrevet April 13, 2005 KjellRunae her på forumet har vel godkjennings papir på e30 med turbo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 13, 2005 Share Skrevet April 13, 2005 E30 M3 har vel over 200hk originalt, det burde vel holde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 13, 2005 Forfatter Share Skrevet April 13, 2005 det er lovlig å bruke det som refaranse. altså jeg skal bare bevise for en annen kar at man får godkjent e30 med 200hk+. skal ikke bruke den til bilen min eller noe og hvordan skulle jeg gjort det? e30 m3 er ikke samme bil som e30 325. m3 understell er ikke akkurat verdens letteste ting å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Jeg kan skaffe papirer til E30 med turbo og 220hk på vanlig 325 understell/bremser. Spesielle bilstein dempere og fjærer er dog montert på denne bilen. Papirene er på tysk, men norsk versjon kan også skaffes. PM for mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Grunnet stor PM pågang : Jeg og en kompis holder på å bygge en 323 turbo. Slagvolumet er uvesentlig siden biltilsynet ser på antall hk for å kunne bruke originale bremser. De papirene jeg har er fra en Schnitzer S3T, men en får ikke godkjent bilen som det uten å bruke identiske komponenter i følge BT Ålesund. Så bilen blir en "S3TR" som ikke er særlig identisk Grunnen til å bruke M20B23 er at den motoren er litt bedre egnet for turbokonvertering. Toppen er den samme som M20B20 og den har mere gods enn M20B25 toppen. Dette sammen med mere gods i blokka skal gi bedre kjøling og dermed bedre holdbarhet. Større ventiler og kanaler i M20B25 toppen samt større slagvolum vil nok gi høyere effekt på lavere trykk enn en M20B23, men skal en pushe grenser er visstnok M20B23 et bedre valg. Det er vel en grunn til at Schnitzer brukte denne motoren selv om M20B25 var tigjengelig.. Jeg har et sett scannede originalpapirer og et sett oversatt til Norsk. Den norske versjonen er 0 verdt uten originalpapirene. Oversettelsen har jeg gjordt selv, men den må finlesest før jeg sender den videre. Om noen er villige å betale en slant så kan jeg dele ut begge versjoner på PDF. Hvor mye får være opp til den enkelte. Kom med bud på PM og siden han prøver og selge papirene fra min gamle bil kan dere få dem hos meg. Hehe..ja jeg kan lett gi bort originalpapirene MEN det er den delen jeg har oversatt til norsk jeg vil ha noen kroner for sammen med de andre i et dokument. BT er sjeldent stødige i tysk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 litt ot: du brukte toppen fra en 320? ikke den fra 323? har selv 323 og lurer fælt på turbo om jeg skal beholde den. dreide du ned stemplene for å senke kompen? og hvor holder stempler/råder da? pris på pairer tar vi over pm;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 og siden han prøver og selge papirene fra min gamle bil kan dere få dem hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 du har pm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 litt ot: du brukte toppen fra en 320? ikke den fra 323? har selv 323 og lurer fælt på turbo om jeg skal beholde den. dreide du ned stemplene for å senke kompen? og hvor holder stempler/råder da? pris på pairer tar vi over pm;) Vi bruker en M20B23 med original topp. Senker kompen ved å dreie ned orig stempel som forøvrig er godt egnet for turbokonvertering Hva råder og veiv tåler er jeg ikke 100% sikker på, men det er strengt tatt for høyt turtall over tid og ukontrollert forbrenning(detonasjon) som dreper interne deler. Ikke selve turbokonverteringen. Der finnes svensker som kjører med 500hk + på original veiv/råder. Som Ticco. BTW, de er de norske papirene jeg skal ha litt for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 k. maser litt mye på deg nå men, hvor mye dreide du av stemplene? hvilke tider tror du bmwen vil ha? 0 - 100/150? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Mas er det jo ikke, forumet er til for å kunne dele slike ting Vi har ikke fått maskinert stemplene ennå, men etter hva jeg kan huske nå så var det snakk om å ta av domen i plan med resten av stempelet + ca 1.2mm ned. Det er kun i diameteren på domen vi skal dreie for å ikke ødelegge squishen på stempelet. Jeg kan ikke garantere for dette tallet, det er lenge siden jeg regnet det ut og finner ikke notatene akkurat nå. Forsåvidt et enkelt regnestykke. Vi satser på ca 8.5:1 i CR, skal ikke lade så voldsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 jeg kjørt 7,8-1 i komp på min og 1,4 bar i trykk. den gikk sinnsykt godt vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå