Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lettere å unngå detonasjon med lavere CR, men bilen vil som oftest være nokså slapp før en får opp turbotrykket, bedre kjent som lag. Kulelagret turbo kan hjelpe på, men det beste er å ha en fornuftig CR. Snoopy på bilforumet.net har en turbokonvertert Civic VTi 1.6 med 400hk som mål på 9:1 CR. Nå vet jeg ikke hvor mye han skal lade, men det er nok en del for å kunne få 400hk på en 1,6 :twisted: Jeg ser på 8,5:1 som en nedre grense, men det er jo mitt syn. Et uttall kombinasjoner motor/turbo/CR osv.som fungerer :) Hvilken motor hadde du? S14 turbo?

Skrevet

han hadde s14 turbo ja. du kan vell lade en del bar med den kompen der så lenge toppakning osv er sterkt nok. varer ikke så lenge da men. hva er cr? hvor mange hk ser du for deg at dere vil ha? hva gjør dere med bensintilførselen?

Skrevet

CR er forkortelse for Compression Ratio. Det er ikke nødvedigvis trykket som ødelegger toppakning og interne deler. De blir som oftest ødelagt av detonasjon som oppstår lettere med høyere trykk om en tøyer grenser. Den S3T'n det er snakk om hadde vel ikke programmerbar tenning, så da kan en så lav CR være nødvedig. Vi har kjøpt større dyser, justerbar bensintrykkregulator og oppgradert bensinpumpe. Det å ha nok bensin er noe av det viktigste i et turbobygg! Det vi mangler er vel pågangsmot og tid... :) Vi satser på å få godkjent bilen med ca 220 hk i følge papirene. Om vi havner litt over er jo ikke umulig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...