Jarle Skoftedalen Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Noen som har gjort dette før?? Tenkte å prøve å gjøre dette på e21`en, men har aldri gjort det før, men tenkte å sandblåse hele dritten for å se hvor mye sveiseing det blir, hehe... Er veldig takknemlig for råd og tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Har aldri gjort dette selv nei, men har fått fagfolk til å gjøre det i forbindelse meg tectylbehandling... Er nok smart å gjøre på eldre biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Sand blåsing er egentlig ganske enkelt. Hvordan du skal gå frem kommer vel ann på hva du skal sandblåse. På små flekker så fungerer en punkt sandblåser fint. Det blir mindre klining med sand og du har bedre kontroll på hva du blåser på. På litt større flater hadde jeg nok brukt en vanlig sandblåser. Bakdelen er at det spruter sand overalt, og det kan lønne seg å dekke til ting du ikke vil ha skader i lakken på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 14, 2005 Forfatter Share Skrevet April 14, 2005 bilen skal hellakkeres så jeg gir blanke om jeg skader lakken andre steder, men egentlig så kan jeg bare maskere ruter og alt og bare sandblåse hele bilen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 IKKE sandblås inni bilen, du blir aldri kvitt all sanden. Og husk for gudskyld og tette til varmeapparatet så godt som mulig. Holder på med d samme selv ser du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Tror ikke jeg hadde orket sandblåst mer en nødvendig. Holder jo med å matte ned lakken stort sett, og sandblåse der det er tegn til rust. Ved helakkering er også viktig å få sparklet ut alle ujevnheter og små bulker. De syns veldig godt på en lylakkert bil..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 15, 2005 Forfatter Share Skrevet April 15, 2005 Ved helakkering er også viktig å få sparklet ut alle ujevnheter og små bulker. De syns veldig godt på en lylakkert bil..... Jeg vet, gjorde alt grunnarbeidet på e30`en min selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 lakk gjerne bilen med en billig lakk før så du ser alle bulkene godt for også bare matte ned bilen igjend og ta de siste bulkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ORF Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Ikke sandblås mere enn nødvendig. Ta kun de områdene som er fare for at det er rust. Blir mye pussing på de områdene som er sandblåst. Ang bulkene må de mattes ned først og sparkles før du matter hele bilen. Nesten umulig å finne små bulker etter at bilen er helt mattet ned. Ser de mye lettere på en blank bil. Sørg for å ha på fyller før du lakkerer. Da forsvinner eventuelle riper etter sandpapiret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bmw Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 Noen som har gjort dette før??Tenkte å prøve å gjøre dette på e21`en, men har aldri gjort det før, men tenkte å sandblåse hele dritten for å se hvor mye sveiseing det blir, hehe... Er veldig takknemlig for råd og tips!! Har gjort det i forbinelse med restaurering av gamle biler (40-50tallere) først må bilen plukkes helt ned og ja det kommer sand overalt, så må du legge på grunding , da er det lett og se hvor du må sveise inn nye deler. neste steg er enten tinning eller sparkling, for så å legge fyller på hele bilen... Når fylleren er slipt ned legger du et lett lag med en mørk farge som du sliper ut enten våt eller med tørt papir, husk bruk kloss VIKTIG. da kommer bulkene frem med mørkere farge fordi du ikke fikk slipt der, mye jobb ja, så spørsmåle er vel trenger bilen din det? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå