Gå til innhold

Banebil


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer meg en banebil, så jeg kan kjøre og herje litt med en bil på BMWCCN sine treff eller gatebiltreff og kanskje litt isbaneracing i vintertid.

Hva synes dere om denne bilen.

0_1174989245.jpg

0_-43784407.jpg

0_-1629625178.jpg

0_-1179260400.jpg

blir vel grei den, bare ribbe den litt inne og den blir rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen var stygg.

Kjøp heller en 318IS, det er ingen E30 325i'er som kjører fra den raskeste IS på bmwccn treffene.

Jallatrimming til 200 hester har du ikke bruk for. Det er vel så artig å kjøre en bil med 140 hester og mye bedre vektfordeling.

Understellet er det samme på bilen mht bremser.

Du kan kjøpe denne av meg, den er også 7 år nyere enn bilen du tenker på.

reve%20130604.JPG

Den er også brukbar til isbanekjøring

is2.JPG

Bare forsikringen er jo nok til la være å kjøpe en 325 hvis tanken er banekjøring av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt feil å si hvilken bil som har bedre rundetider, for det har 100% med bilføreren...en i en lada KAN kjøre raskere rundt en bane enn en m3..ikke så veldig sannsynlig, men nå vet ikke vi hvem som kjører ladaen, og hvem som kjører m3en.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen var stygg.

Kjøp heller en 318IS, det er ingen E30 325i'er som kjører fra den raskeste IS på bmwccn treffene.

Ja, for det har ingenting med sjåførene å gjøre... :roll:

Ove har mange hundre runder på banene det kjøres på, og Ole Jørgen har vært aktiv i motorsport i mange år. La en fører som er ukjent med både 318is og 325i kjøre begge bilene, så tror jeg nok isbilen skal slite greit. Er vel også heller få 325er som kjører med 5 grader negativ camber slik Ole Jørgen visstnok gjør.

Bare for å dra det like langt som du gjør kan jeg jo si det slik at det er ingen isbiler og ingen 325er som tar den raskeste Neonen på Rudskogen heller... ;) Dønn originale motorer (133hk) og kjører 1.05-runder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var nok heller at de vel 30hestene det er mer i en 325 enn en is er neglisjerbare for hvor fort det går på banen.

Du har mye resultater av å trimme sjåføren.

Jeg mener bestemt at merkostnaden av en 325i til banebruk ikke oppveies av bilens egenskaper.

Å bruke 4-5 tusen ekstra i året mer på å forsikre enn 325 er etter min mening penger ut vinduet.

Kjøreegenskapene er vel udiskutabelt bedre på en IS enn en 325I med likt opsett (originalt)?uenig noen?

Jeg har intrykk av at 325'er har mindre hester enn orignalt etter 200 000 mens is har samme eller mer effekt.

Min IS har sperrediff og koster 49 999 kroner (da var den billigere å annonsere på finn)

Du får med en sesong gamle vinterdekk og nye sommerdekk.

Jeg betaler vel rundt 6000 for delkasko med 40% bonus.(kvinne 26år, sandnes (ja den er registrert på fruen))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dra det like langt som du gjør kan jeg jo si det slik at det er ingen isbiler og ingen 325er som tar den raskeste Neonen på Rudskogen heller... ;) Dønn originale motorer (133hk) og kjører 1.05-runder...

De slår visst orginale M3'er også på rundetid. Var det ikke du som påstod at bakhjulsdrift er mye bedre på bane da? Har hørt andre steder også at forhjulstrekk er raskere enn bakhjulsdrift. Ikke min mening det da men. Det du sier der bekrefter jo akkurat det.

Når det gjelder 325i kontra 318is så har sistnevnte mye mer riktig vektfordeling og ikke minst lavere vekt. Så en 318is har betydelig bedre kjøreegenskaper. 325i har dårlig vektfordeling. Alt for fortung. Eneste stedet du kjører fra med 325i er på motorveien når man kjører side ved side.

Den bilen var jo forferdelig stygg. De kommer til å le av den på biltreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...