seight Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Tenker på å skaffe meg en ny bil og jeg lurer da på om noen her som har (seriøs) formening om hvordan forskjellen på disse bilene er? Spesielt med tanke på kjøreegenskaper. Av det jeg har lest så er Z3'n mer sportslig, men har et simplere hjuloppheng(dette kan det kanskje gjøres noe med?). Anyone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 330ci er i mine øyne en tøffere og mer kompakt bil som egner seg til det meste har prøvd en 330ci men ikke en Z3 så kan ikke uttale meg om hva som er best..men syns også en 330ci er Mye tøffere alt er nok mulig og gjøre noe med,men uansett hva du velger er det råe biler..men 330ci er råest "Cleen" og fin http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=724952 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seight Skrevet April 18, 2005 Forfatter Share Skrevet April 18, 2005 Problemet med 330Ci i forhold til Z3 coupe, er vekt da(ca 100kg). I tillegg har jeg intrykk av at 330Ci er 'soft' i forhold til en Z3 coupe. Vil helst ha sportsbil som jeg kan bruke om vintern, ikke en GT. Vet du evt hva som skal til for å lage en M3 light av en 330Ci? (er det ikke dit vi alle vil .. ) Uten at det koster skjorta, og uten å kaste bort penger på plast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Har kjørt 330Ci, og den var bare helt topp! Z3 coupe har jeg ikke prøvd, men Z3 derimot... Den blir litt for liten syns nå jeg. Trangt, men en morsom nr.2 bil! Vekta hadde ikke jeg brydd meg så mye om. Begge bilene går styggfort, og med sportsunderstell på 330 vil den ikke ha all verdens problemer med å holde følge med Z3'n. 330Ci er en light utgave av M3'en Men hvis du vil ha enda litt mer fart installerer du en kompressor fra ESS og får 315HK -> blir da en bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Hadde tatt 330 jeg. Regner med det blir min neste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Synes valget er lett jeg..... Z3 Coupe er jo en bil som skiller seg ut fra mengden... Kjører du en 330Ci så ser det ut som mange tusen andre helt vanlige biler... Jeg ville godt for en Z3 Coupe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 er enig i det med utseende! z3 c skiller seg mye mer ut, men en 330 vil jo "vise seg" såfort man trykker litt på gassen da, i forhold til alle de andre som nesten er like! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Har kjørt 330Ci, og den var bare helt topp! Z3 coupe har jeg ikke prøvd, men Z3 derimot... Den blir litt for liten syns nå jeg. Trangt, men en morsom nr.2 bil! Vekta hadde ikke jeg brydd meg så mye om. Begge bilene går styggfort, og med sportsunderstell på 330 vil den ikke ha all verdens problemer med å holde følge med Z3'n. 330Ci er en light utgave av M3'en Men hvis du vil ha enda litt mer fart installerer du en kompressor fra ESS og får 315HK -> blir da en bil... Skal love deg at hvis du hadde en 330 med sportsunderstell,så hadde du hatt null,niks,ingenting og stille opp med mot en Z3 coupe.Må overhodet ikke sammenlignes med vanlig Z3 spør du meg.Men Z3 coupe er kanskje ikke verdens mest praktiske bil :lol:Men sinsykt morsom bil Er ikke uten grunn at det alltid er Z3 coupe som er raskest ved banekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seight Skrevet April 18, 2005 Forfatter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg har en kjapp liten åpen sak som jeg hygger meg med på bane, så bane ytelser er kanskje ikke såå viktig(men det gjør ikke noe om bilen har egenskaper som egner seg på bane) Men til daglig så kjører jeg en Toyota Celica GT4(Carlos Sainz), er litt lei GT følelsen(soft) og gummistrikkeffekten som turboen gir, så det er det viktigste for meg er respons, og at bilen ligger godt på veien. (vil helst ha sugemotor) Er heller ikke noen ulempe om bilen er morsom å kjøre i hastigeter som ikke ligger alt for langt over fartsgrensene(oxo på vinter). Må innrøme at utvendig, så er kanskje utseende på en Z3 coupe, litt mer spennende(kanskje ikke penere.. ), enn en 3 serie coupe(som det finnes en dullion av(iallefall personbilutgaven). Men såvidt jeg kan skjønne så er 330Ci en noget mer moderne bil, slik at bl.a interiøret ser litt freshere ut enn i en Z3 coupe(som til tider kan se litt harry ut). En annen ting, er (vistnok felles for alle Z3'er) det bakre hjulopphenget noe mer simpelt enn i 330Ci, noen som kjenner til forskjellene? Har lest et eller annet sted at Schnitzer(tror det var dem) hadde et kit som vistnok gjorde underverker for hjulopphenget i Z3'n, som av enkelte anses som "uraffinert". Vet at Z3 cab, skal være noget råtten i hjulopphengsavdelingen, men at coupe utgaven skal være vesentlig bedre,siden taket stiver av chassiet i stor grad. Men som sagt, at det fremdeles ikke er av de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 Er det ikke slik at Z3 Coupé har bakhjulsopphenget fra E30? Noen mener jo det er bra, men det blir vel en smakssak. Synd Anne har vært litt stille her de siste dagene, hun er på sin andre Z3 Coupé, og er du heldig har hun kanskje prøvd 330ci også. Du kan jo prøve å sende en PM til henne og gjøre henne oppmerksom på tråden. Ellers pleier jo Z3 Coupéene ligge i toppen på banetreff (er en M Coupé som pleier å dra hjem "det meste" på BMWCCN-treffene, men sjåføren er nok også dyktig). For min del tror jeg uansett jeg hadde valgt en 330ci. Tror det er en bil det ikke går an å gå helt feil med. Blir det for mykt og høyt finnes det jo alternativer i Eibach/H&R og Bilstein... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 den 330en på autodb var grisegrom, ville valgt den over z3 uten tvil. m3 light kan man vel trygt si, i den forstand at den ikkje er i nærheten, men kompressor blir vel dyrt, villle vel valgt standardpakka jeg(chip, luftfilter, effektanlegg, grenrør. kam) ville vell gitt en 260 gamp+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 jeg ville valgt 330 ci. E-46 er en mye mer moderne bil innvendig og mere komfortabel. bytter du understell på disse, så har du veldig bra veiegenskaper. har selv en 328ci med ESS-kompressor og H&R justerbart understell, og den går like bra som M-biler på bane. har sittet på med kenneth (han med M-coupe) og det er en veldig morsom og kul bil, men den krever sinn mann ved banekjøring. veldig nervøs bakende. en 330 ci er mye mer nøytral på bane. vill du ha en morsom og annderledes bil, så velg M-coupe. vil du har en mer moderne og komfortabel bil velg 330. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seight Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Masse gode innspill her. Må vel rett og slett se å få prøvd disse bilene. Kan dog være vanskelig med Z coupe siden det ikke er så mange til salgs Ser uansett ut som om det kan være vanskelig å bestemme seg Har nemlig sansen for morsome og annderledes biler, men liker ikke helt tanken på en supernervøs bil på vinter/vått føre. Er det noen som vet noe om påliteligheten til disse bilen? spesielle svakheter(noe som kan medføre slunken lommebok). (mener at 3 serien ikke kom helt heldig ut i listen som dagbladet nylig publiserte) Vet dere hvor jeg kan finne model historien til disse bilene, kan være interessant å se hvilke features som ble introdusert når. Mener at 330'en fikk 6 trinns kasse sent 2002(stemmer det?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Husk at Kenneth Høiom har en M Coupé. Den har et par hakk mer effekt enn de vanlige Zene, så jeg vil tro det gjør sitt til nervøs bakende. Spesielt når den kjøres på grensa. Har man sett breisladden fra Gatebil (f.eks i Gatebilfilmen 2004), så ser man allikevel at han har rimelig god kontroll... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seight Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Effekten har helt klart noe med nervøsitet i bil å gjøre, det kan jeg selv skrive under på Men det er tydeligvis en forskjell på Z og 3'serie, når det gjelder å håntere disse kreftene. Skulle vært artig å vist om denne forskjellen hadde mest med forskjell i oppsett eller i konstruksjonen å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå