Gå til innhold

Kjøre fra Bergen til Rørvik, noen som er kjent?


mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøre fra Bergen til Rørvik nå på fredag. Har funnet ut at det er ca 1080km. Veien fra Bergen til Trondheim skulle gå bra, er relativt kjent der men fra Trondheim til Rørvik er det litt verre.

Noen som kommer fra distriktet der og kan fortelle meg hva som lønner seg. Ser det er noe ferge greier over oppløyfjorden. Går den hele døgnet eller lønner det seg å kjøre rundt.

Har satt på de orginale sommerfelgene for å spare 18" for slitasje, blir jo 2160 km , skal jo ned igjen også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Unnskyld off topicen men hva mener du med ta av 18" for å spare 18" for slitasje? mener du mønsteret på dekkene? Altså, må jo være en pryd å kjøre med 18" i steden for original da. Synes det der hørtes rart ut. "Nei jeg må sette på org. felga når jeg ska ned på butikken. Må jo spare 18" da"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Rørvik utenfor Kolvereid i Nord-Trøndelag du mener.. På NAF sine sider har de en ruteplanlegger, den er ganske bra..beregner korteste reiserute og slikt..

Det er mange år siden jeg kjørte utover der nå, så jeg vet ikke hvordan veien mot Salsbruket er, men jeg mener å huske at det var asfalt sist, å da vil jeg tro du tjener på å kjøre der, for så å ta ferga fra Geisnes til Hofles istedet for å kjøre rundt..

Men ferga går ikke på natten nei..se her, under ruter:

Namsos Trafikkselskap

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Unnskyld off topicen men hva mener du med ta av 18" for å spare 18" for slitasje? mener du mønsteret på dekkene? Altså, må jo være en pryd å kjøre med 18" i steden for original da. Synes det der hørtes rart ut. "Nei jeg må sette på org. felga når jeg ska ned på butikken. Må jo spare 18" da"...

nå er d vel snakk om og kjøre litt lengre en på butikken da. og tenk vor mye behageligere d er på en såppas lang tur og kjøre på orginale felger da vist du er så uheldig og møte på vegarbeid og slike ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente for å kjøre litt mer behagelig, fortere uten å være redd for skjeve felger :)

Takker for tips. Har kommet til Trondheim. Snitt på 0,67 snitthastighet på 75,4 km/t. Kjører videre på søndag. Mente rørvik i NT ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...