Gå til innhold

Kontroll hos biltilsynet

ORF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestilt time hos biltilsynet 2 mai for å få inn senkesettet i vognkortet før EU kontoll. Har TUV papirer på det. Jeg har også effektanlegg, sotet baklykter og KN filter. Går det bra? Har ikke noe papir på noe av det siste. Har heller ikke det orginale å sette på før kontrollen, da det sto på bilen da jeg kjøpte den brukt....

Noe som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestillt time kun for å føre inn senking i vognkortet skal det vel gå bra... Det er vel ved PKK de tar å måler avgasser og tar støymåling..

Angående baklyktene skal det vel egentlig gå greit hvis de er merket CE/E eller noe sånt... Men treffer du på en som har stått opp på feil fot så kan vel egentlig alt skje... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke de sjeker støyen egentlig. vertfall adri gjord dette hos meg. så lenge du har d som ska vær der under bilen. kat og slikt går dette greit. lyktene er vel e merket kanskje?? filteret kan de drite i. d spiller ingen rolle. d er jo bare ett luftfilter. noe som luften skal gå gjennom før d kommer inn i motoren. d kunne like gådt vært stømpebuksene til moren din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som er greit å ha når man skal få godkjent senkesettet i vognkortet er firehjuls kontroll. Jeg vet at de hvertfal her i Bærum krever det. Ang effekt anlegg så står det i vogn kortet hva bilen er typegodkjent med, altså støynivået. det blir vist målt 45 grader ut fra endestykket og en halv meter i fra. Så lenge det er innen for dette kravet så går det greit. Lyktene som de andre sier må være godkjente, tror ikke de sjekker det når du skal bare ha senkesettet i vognkortet. Luftfilter bryr de seg ikke noe om =)

Mvh Kevin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må få fiksa deg en 4-hjulskontroll før du skal inn og godkjenne senkinga..kan få deg en overraskelse der med at du ikke kommer innfor kravene biltilsynet har. da hjelper det lite med TUV-papirer hvis de ikke får justert den innfor kravene. Jeg har justerbart senkesett og greide det såvidt.

når det gjelder lyktene så er det ikke noe problem..jeg har Chrome-LED lykter uten papirer og fikk det inn i vognkortet i samma slengen..pass på å få Alt du har inn når du først er der så du slipper og komme tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er der kan de jo reagere på andre ting ved bilen enn bare det du vil ha med i vognkortet... hvis du hadde sotet lyktene selv med spray ville de foresten nok bedt deg skifte elle lignende...

og som de andre sier.. du må få deg en 4-hjuls kontroll...

og effektanlegget kan de reagere på å sjekke støynivået og co-en på.. vil jeg tro!!...

det er i hvert fall min oppfatning... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 4-hjulskontroll, og fått utskrift på den. Svigers som er mekaniker ordnet det, og skal også ta EU kontrollen.... Den går nok greit, bare ikke biltilsynet er for vanskelige. Får vente å se den 2 mai.

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...