mali Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Hei Skinnsetene i bilen begynner å bli slitne. Spesielt sitteputa til fører, samt sidestøtten på ryggen til fører og passasjer. Det er fargen som er slitt bort, så skinnet er helt. Har noen tips om hvem som kan farge opp setene? (grått skinn). Jeg bor i Oslo. Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 hei, har samme problemet eg og. har samme bil som deg. men eg har svart skinn, veldig veldig irriterandes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 Jeg gikk til en møbelforhandler, å kjøpte skinnfarve til min, kostet ca 200.- for en flaske, å den ble påført med en svamp, å tørket over natten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjwa Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 Gjør som bilprodusentene.. Sjekk denne tråden:http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=5929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mali Skrevet April 24, 2005 Forfatter Share Skrevet April 24, 2005 Gjør som bilprodusentene.. Sjekk denne tråden:http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=5929 Noen som har erfaringer med bruk av Colorbond? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjwa Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 Hei Tenkte jeg skulle vente et par dager før jeg svarte på denne meldingen for å se om det var noen der ute i det langstrakte landet vårt som har prøvd disse produktene før. Men det ser ikke slik ut.. Det er forsåvidt ikke så rart at ingen har hørt om disse produktene da de ikke har vært tilgjengelig på det europeiske markedet tidligere.. Jeg har sett produktene demonstrert på to biler: Bil nr 1: I forbindelse med restaurering av grått skinninteriør som var helt nedslitt. Bil nr 2: Endring av farge på PVC(imitert skinn) interiør fra svart til hvit + dashboard Produktene er veldig enkle ut i bruk, da de kommer i ferdige sprayflasker som du bruker direkte på interiøret. (interiøret må avfettes med aceton eller noe lignende før farging) I bil nr 2 (svart til hvit) måtte interøret behandles med 3 tynne lag farge for full fargeendring. Selve fargingen gikk veldig fort da fargen er støvtørr på under ett minutt, og var klar for nytt lag allerede etter ca 10 minutter. Etter siste behandling ventet vi i 10 minutter før vi fjernet maskeringen(ca 10 min til) og når vi var ferdig med det var bilen klar til bruk igjen. Da hadde fargestoffet oppnådd full binding. I bil nr 1 holdt det med 2 lag farge for full "touch Up" av interiøret. Det som jeg ser som en utfordring ifm disse produktene er at de "tørker" veldig fort. Man har derfor veldig liten tid på seg til å rette opp feil man kunne komme til å gjøre under behandlingen. F.eks ved en glipp spraye andre interørdetaljer ved et uhell... Men hvis man investerer litt god til i forbindelse med maskering er man sikker på å unngå slike problemer. Jeg har også lest testrapporten fra Ford MotorCompany som har testet disse produktene på alle tenkelige måter. De har standardisert på disse produktene for etterbehandling/reparasjon av interør i bilene sine. I korte trekk har de konkludert med at materiale som er behandlet med Colorbond har like god slitestyrke og holdbarhet (med tanke på fargeegenskaper) som nytt originalmateriale. Dette gjelder også UV stabilitet og temperatur følsomhet. mvh bjwa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå