Gå til innhold

Risting

jakobs
 Share

Anbefalte innlegg

Opplever en del risting i rattet og mye mer når jeg bremser. Kan dette være ubalansen i bremseskivene som gjør at den rister, selv når jeg ikke bremser? Har avballansert hjulene uten at dette hjalp..

Har BMW lignende problemer med foringene i forstilling som Audi har/hadde? Kan slitte foringer være grunnen? Dette er en -98 525 Tds med 130 000 km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt om at bmw har vert spesielt plaget med foringene i forstillingen og siden din bil ikke har rulla så alt for mange km så tviler jeg på at det er det som er feil. hvist kastet i bremseskiva er stort nokk så kan du faktisk få risting i bilen uten å bremse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at 5-serien med E-34 og spesielt E-39 har vært plaget med "dårlig" forstilling. :( Imidlertid høres det ut som du har kast i bremseskivene, dette er også en svakhet på E-39...

Har en kompis som fikk risting i rattet på en E-39 rett etter å ha skiftet skiver foran (BMW org. selvfølgelig).

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 525 tds begynte plutselig å riste for to uker siden. Svak vibrasjon ved vanlig kjøring (kom ved 60-70 km/t og økte med hastigheten) og sterkere vibrasjon ved nedbremsing.

Etter å ha byttet skiver foran så oppfører den seg som en drøm igjen. Prøv å bytte skiver du. Etter 130.000 så begynner de kanskje å bli litt slitne så da er det uansett ikke bortkastede penger å bytte de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bemseskiver er et problem og et annet er at bærearmene framme går på dei vi fikk brev fra bmw i tyskland at ved risting i forstilling trenger det ikke være bremsene men bærearmene du trenger ikke se eller kjenne slark på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...