Forsker'n Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Har en e34 hvor det har "klonket" litt fremme på venstre side i humper. I helgen ble det hele forverret. Når jeg svinger rister hele bilen som følge av høyre forhjul. Det virker som det er litt løst. Tipper det har med bærearmen og casterstaget å gjøre. Når jeg tar tak i hjulet oppe og nede og rister er det slark, ikke når jeg tar tak i sidene. Tenkte jeg skulle kjøpe deler og skifte selv. Noen som vet med sikkerhet hvilke deler som må skiftes?? Det er vel ikke vanskelig (trenger ikke ktaftig trykkverktøy vel)? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Det kan også vere topp lagret som er ødelagt. det står i toppen av demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasf Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 hadde samme feil selv, og skiftet ut "klikkestaget" idag. God som ny ble resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Klikkestaget? er dette noe av det samme som den lyden jeg har beskrevet på forumet "Annet"? En klingre lyd som klingrer når du kjører i dumpler/humpler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forsker'n Skrevet April 25, 2005 Forfatter Share Skrevet April 25, 2005 "klikkestaget"? er det det samme som støttestag eller? Hvem har de billigste delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasf Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 klikkestaget eller støttestaget ja....koster vel 296kr pr stk for e46 hos GSbildeler. 288 hos mekonomen. Så det er vel ca det som er en grei pris. Tar vel noe sånn som 10-15 min per side å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Beste beskrivelse en vel "bikkjebein". Sitter mellom stab-stag og demperbeinet. Ellers kan det jo være alt mulig. Jekk opp bilen og sett den solid på bukker. Få en til å ta tak i hjulet og røsk i alle retninger. Bruk fingern til å sjekke hver enkelt kule, og topplager. Husk å sjekke alle kuler i alle retninger. Legg fingern mellom så du kjenner hvor bevegelsen er, mellom de 2 delene som kula forbinder (f.eks. mellom bunn av demperbein og bærearm). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 ytre opphengskulene kanskje? Det er jo sånn standard slitedel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå