Bmw323i Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 er det noen her som vet hvordan man kan finne ut om det er varmemåleren på motoren min som er gåen eller om det er måleren i speedometeret? det var en som sa til meg at jeg kunne ta en ledning innpå den ledningen som skal til måleren på motor, derretter feste den til jord. skru på tenninga og vips, da skulle måleren i speedometeret gå helt opp så ned igjen. noen som vet om det stemmer? er det evnt andre måter å finne ut måleren i speedometert fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Det er mest sannsynlig instrumentet og ikke sensoren som er gåen. Sensoren er bare en motstand som endrer verdi med tamperaturen(NTC) og er veldig solid. Om du i tillegg har problemer med feks. bensinmåleren ligger problemet nokså sikkert i instrumentpanlelet. Har sensoren en ledning kan du jorde denne og da skal måleren gi utslag. Om ikke er måleren gåen. Har den to ledninger kan du måle motstanden i disse og i sensoren. Sensoren skal ha flere k-ohm, men det avhenger av temperaturen. Om du måler på kald/varm motor og der er forskjell er sensoren ok. Ledningene og måleren skal ha en vss motstand, men jeg er ikke sikker på veriden. Alt over 0 ohm er bra.. Håper dette hjelper, lykke til med skruinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Hold knappen for å nulle ut trip-telleren inne mens du skrur på tenninga, da kan du se om varmemåleren fungerer som den skal, (hvertfall at nåla går som den skal i bilen) gjør den det tyder det vel kanskje på at feilen heller ligger i sensoren eller noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 26, 2005 Forfatter Share Skrevet April 26, 2005 takker for gode svar. bensinmåleren fungerer utmerket. så det er nok varmemåleren ja. det går 2 ledninger til min føler. må tenninga være på når jeg måler? henry: det er vell til e36? jeg har e30, men takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prog_Kick Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 Min måler er litt tullerusk, den hopper lixom opp når jeg tar den testen,virker som om den henger noen steder på veien, mens den fungerer ikke ellers,dvs den fyker opp og ned som en jojo til tider, er det noen enkel måte å finne ut om dette bare er en ledning som ikke er tilkoblet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 BMW323i: Tenningen må være på siste hakket før start ja. Husk å slå av lys, vifte osv. slik at du ikke tapper batteriet Prog_Kick: Det kan være dårlig kontakt eller korrosjon en eller annen plass. Mål motstanden i ledningene ved sensoren og sjekk om denne er konstant mens du rigler på ledninger osv, den skal ikke endre seg. Mål så sensoren som beskrevet over. Om både ledninger og sensor er ok har du funnet feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet April 26, 2005 Forfatter Share Skrevet April 26, 2005 Takker for gode svar S3TR skal prøve i morgen, så får vi se hvordan det går. kan du forresten lage en prosjekt tråd med den 323i turboen din? stemmer det at bmw 323i 85 mod har 150, eller 143 hk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 U're welcome Håper du finner ut av det.. E30 323i har etter det jeg vet 139 eller 150 hk. Jeg er ikke sikker på akkurat hviken modell skiftet kom. S3TR som prosjektet heter skal bygges sammen med "S3T" på forumet i løpet av 2005 og forhåpentligvis være klar til 2006. Det er "S3T" som eier bilen, jeg er bare konsulent Tråd kommer når vi har noe å poste, er mest planlegging og shopping på dette stadiet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå