Gå til innhold

Del dine subbe-historier :)

elementz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en historie, men den er ei selvopplevd, ei heller med vårt kjære bilmerke innvolvert..men søskenbarnet mitt og hans toyota celica fikk seg en liten subb i fjor høst: Han var sent ute til jobben og var ganske stressa, på et sted som heter lisleby her i fredrikstad, så er det ganske mange fartshumper, de er ikke så høye, men de er ganske bratte, nesten litt for bratte hvis man har senka bil..på den første dumpa han møter så smeller han nedi og knekker av deler av frontfangern, han går ut og ser over skaden, setter seg inn og kjører videre igjen..200m lenger ned i gata kommer dump nr 2..Her kjører han veeeldig sakte, til han er over dumpa med forhjula, så kommer den verste skrapelyden ever!! han stopper, går ut og ser, og bilen ligger bokstavelig talt nedpå dumpa med hele understellet!!! enden på visa var regning på 15k for reparering..

Jeg har dunka nedi der selv og, men det ble bare noen riper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. jeg skulle "tøffe" meg en gang uansett om d var bare jeg på plassen og spant litt og så utrolig uheldig jeg var da så greide jeg og kjøre rett i en midtrabattkant og knuse bunnpanna på 320 e30´n min. skikkelig kjipt. men jeg byttet den faktisk på 55minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søskenbarnet mitt har en Mercedez 190 som han har fikset for tro det eller ei over 60k... denne har for store dekk, så når han skal spinne tar av og til dekkene framme i den nylakkerte hjulbuen... ikke bra... er snart helt ødelagt... :D

og en annen kamerat av meg har senka rekorden sin med bosh senkesett... han subber overalt.. kan ikke lenger kjøre hjem til meg pga fartsdumpene.. praktisk!! nei..

nå er min bil så høy at jeg får nesten høydeskrekk.. så jeg har ikke problemer med noe sånt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min slapp da jeg ga full gass ut fra en bensinstasjon, begynte å spinne på 2. så jeg gira fint opp i 3. gir å tenkte dette sko få bilen på rett sjøl, men nei, var litt vått ute, å bilen slapp bak og traff med venstre hjul i midtrabatten, tok en 180 carslide med understellet på midtrabatten og havna fint inn i en busslomme på andre siden av veien, rett vei hehe.

ene felgen ble skeiv, å rev litt av nedre del av hjulbuen bak.

var et lite rush det der...vil nesten ikke tenke på hva som hadde skjedd hadde det vært en bil i andre kjørefeltet som jeg hoppa over til :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på vestlandet er det bye ferjer ,så har du stylet bil,så må du se i avisa når det er flo og fjære.er det stor flo kommer du ikke over kanten.da må vi kjøe en omvei når vi skal til bergen.og av og til vinker han jævle ferje peder oss ned i under-dekket.DA subber det da!.men som regel tar mannskape hensyn til oss med lave biler,og lar oss stå oppe på dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår...

Jeg å veninna mi var ute på øvelsekjøring med min bil, skulle til en kompis å se på nydekka hannes (275/30-19 523 e39, som er ett annet kapittel) Feite hjul da!!! nokk om det. SUBBING... skulle ca 3 mil uttfor Tromsø mot ei lita øy. Dårlige veier, men satt å fulgte med på kjøringa hennes. Gikk veldig bra, svingte unna alle humpene å kjørte rolig. Plutseli, lå i ca 20-30 kmt. EN SINSYK skrapelyd... Ble hengende på traversen foran :shock::shock: fangeren lå også nepå :cry:. fikk hjelp hos en kar som bodde rett ved... slo å hamra nåkka tre klosser under hjula så jeg kom løs. Veien var kun bred nokk til en bil, alle hadde kjørt i samme hjulsporene. Hvert spor var 5-10 cm dypt der vi fikk stopp.

Konklusjon: Gikk utrolig bra, riper i fangeren under og litt riper/bulk i travers. Har ikke hadd den på bukk enda men blir i løpe av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...