oddis Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Jeg skal bytte traversforingene bak på E-30'n min nå. Jeg har studert det litt og det ser ikke så altfor vanskelig ut.. Noen kan gi meg en kortfattet forklaring/anbefalt fremgangsmåte på hvordan jeg gjør dette. Og trenger jeg noen form for spesialverktøy? på forhånd takk oddis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Det finnes tydeligvis et spesialverktøy til denne jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 gjorde d nettopp på min e-30. skrudde av traversen og tok en gjengestang som gikk gjennom foringa med en hylse og en mutter i enden og sveisa fast en mutter i den andre. så var d bare å trekke den ut med muttertrekker. gjorde d samme inn igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 Prøvde det samme som rogern på min E34, med traversen på bilen. Var håpløst. Boltene røk og stålet vi brukte til hylser bøyde seg på midten. Fikk tatt det hos en kompis som er mekaniker. Han tok med hydraulisk presse og hylser fra jobb. Da gikk det fint. Brukte ganske nøyaktig 1 time ut og inn. Verksted skulle ha 2-2.5 time. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 funker faktisk fin og løsne mutteren dra bakhjulstillingen litt ned og få en stålplate over og varme traversen får da smelter gummien rundt og den detter ut av seg selv. nb en del røyk utvikling. så venter man til d er kaldt og setter ny foringen oppi og jekker den på plass med garasje jekk. funker som bare d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå