Gå til innhold

Bytte av traversforinger på E-30?

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte traversforingene bak på E-30'n min nå. Jeg har studert det litt og det ser ikke så altfor vanskelig ut..

Noen kan gi meg en kortfattet forklaring/anbefalt fremgangsmåte på hvordan jeg gjør dette. Og trenger jeg noen form for spesialverktøy?

på forhånd takk

oddis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde d nettopp på min e-30. skrudde av traversen og tok en gjengestang som gikk gjennom foringa med en hylse og en mutter i enden og sveisa fast en mutter i den andre. så var d bare å trekke den ut med muttertrekker. gjorde d samme inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det samme som rogern på min E34, med traversen på bilen. Var håpløst. Boltene røk og stålet vi brukte til hylser bøyde seg på midten. Fikk tatt det hos en kompis som er mekaniker. Han tok med hydraulisk presse og hylser fra jobb. Da gikk det fint. Brukte ganske nøyaktig 1 time ut og inn. Verksted skulle ha 2-2.5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker faktisk fin og løsne mutteren dra bakhjulstillingen litt ned og få en stålplate over og varme traversen får da smelter gummien rundt og den detter ut av seg selv. nb en del røyk utvikling. :) så venter man til d er kaldt og setter ny foringen oppi og jekker den på plass med garasje jekk. :) funker som bare d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...