Gå til innhold

Bilen rister!

cashman
 Share

Anbefalte innlegg

:? ta en forstillingskontroll, sjekk lufttrykket osv. tror do kan ta en kontroll som på fagsspråket heter KDS om det er det samme som forstilling/ spissing vet jeg ikke men la noen autoriserte prøve bilen din så finner de sikkert ut hva som må gjøres!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe.....

Hva slags 520ia er det du har?

Har du senterringer på felgene eller vet at du ikke skal ha det? Uten de vil du få den ristingen der, og dekksjapper er åpenbart ikke i stand til å skjønne når felger skal ha senterringer og ikke. Ihvertfall ikke E18 Motorsenter i Horten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe.....

Hva slags 520ia er det du har?

Det er en e34. 92 eller 93 mener jeg det er han har :)

Da har han nok felger med innvendig diameter (mot navet) på 74.1mm, mens E34 skal ha 72.6 eller noe sånt. Ergo trenger han senterringer. Fås hos GS/OS til en hundrelapp eller to.

Skru løs hjulboltene, hold felgen helt inntil og løft opp og ned. Du skal ikke kunne rikke den noe om den har senterringer eller er riktig i utgangspunktet. Cluet er at de fleste felgene til BMW er laget slik at de passer alle 5/6/7/8-serie, og derfor har de største innvendige diameter, og trenger senterringer for å gå på de som har mindre (som f.eks E34).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har senter ringer også. kjøpte på GS i fjor høst. de mente at ristinga skulle komme bort med de på. men den gang ei! :)

Ja bilen rista med andre ord i fjor høst også, før disse felgene kom på bilen.

Så årsaken til ristinga kan med andre ord komme fra noe annet enn felgene!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...