cashman Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 jeg har et problem, som jeg lurte på om noen kunne gi meg noen tips på hvordan å bli kvitt problemet. bilen min rister noe sinnsykt mellom 80 og 100 km/t. felgene er avbalansert. noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 Hva slags felger og dekk-dimensjon har du da? sjekket lufttrykket at det er rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 ta en forstillingskontroll, sjekk lufttrykket osv. tror do kan ta en kontroll som på fagsspråket heter KDS om det er det samme som forstilling/ spissing vet jeg ikke men la noen autoriserte prøve bilen din så finner de sikkert ut hva som må gjøres! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 du kan få risting i bilen hvis dekkene er veldig nedslitte selv om de er avbalansert. hvis du ikke har senter ringer som er tilpasset din bil så kan dette også jøre så du får risting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashman Skrevet April 26, 2005 Forfatter Share Skrevet April 26, 2005 har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 ville få sjekket foringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 felgene kan ha blitt slått skeive!! hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe..... Hva slags 520ia er det du har? Har du senterringer på felgene eller vet at du ikke skal ha det? Uten de vil du få den ristingen der, og dekksjapper er åpenbart ikke i stand til å skjønne når felger skal ha senterringer og ikke. Ihvertfall ikke E18 Motorsenter i Horten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe..... Hva slags 520ia er det du har? Det er en e34. 92 eller 93 mener jeg det er han har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 vist d e børnar sin d e snakk om tror i t kan være den eine felgen med den lile skaden på. regna m att den står bak da enkle. osså mån vel ha senter ringa sekker. hadde sikkert ikje gjordt nåkka og avbalansert dei au. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 har 225/40 18" dekk. tok en forstillingskontroll for 4 mnd siden på gs bildeler, og de sa at de ikke fant ut noe..... Hva slags 520ia er det du har? Det er en e34. 92 eller 93 mener jeg det er han har Da har han nok felger med innvendig diameter (mot navet) på 74.1mm, mens E34 skal ha 72.6 eller noe sånt. Ergo trenger han senterringer. Fås hos GS/OS til en hundrelapp eller to. Skru løs hjulboltene, hold felgen helt inntil og løft opp og ned. Du skal ikke kunne rikke den noe om den har senterringer eller er riktig i utgangspunktet. Cluet er at de fleste felgene til BMW er laget slik at de passer alle 5/6/7/8-serie, og derfor har de største innvendige diameter, og trenger senterringer for å gå på de som har mindre (som f.eks E34). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 Hei Tulla lenge med risting og avbalansering på min e32. Det var et skikkelig verksted som fant ut at det manglet senterringer..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashman Skrevet April 27, 2005 Forfatter Share Skrevet April 27, 2005 Jeg har senter ringer også. kjøpte på GS i fjor høst. de mente at ristinga skulle komme bort med de på. men den gang ei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 27, 2005 Share Skrevet April 27, 2005 Jeg har senter ringer også. kjøpte på GS i fjor høst. de mente at ristinga skulle komme bort med de på. men den gang ei! Ja bilen rista med andre ord i fjor høst også, før disse felgene kom på bilen. Så årsaken til ristinga kan med andre ord komme fra noe annet enn felgene!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashman Skrevet April 27, 2005 Forfatter Share Skrevet April 27, 2005 ja, d kan d. men forstillinga sjekka karan på GS i fjor høst. så hva ksn d være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå