Gå til innhold

Vannlekasje

Kure
 Share

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som begynner å bli veldig irriterende og som jeg har holdt på med til og fra i ca 2 uker nå.

Etter at jeg byttet termostat på blien min begynte det å lekke vann mellom termostathuset og blokka. Jeg har gjordt godt rent både på blokka og termostathuset. I dag kjøpte jeg til og med nytt termaostathus, kostet bare ca 180 kr, så hvorfor ikke.

Men det hjalp jo lite. Jeg er sikker på at jeg får alt riktig på plass , men når jeg trykker på slangene til radiatoren, så sildrer det vann mellom blokka og termostathuset.

Bmw sier at det ikke skal være noen pakning der, men siden jeg begynte å bli dritt lei hele saken, lagde jeg en selv for en uke siden. Og den fikset saken :D , værtfall frem til for to dager siden :( . Pakningen jeg lagde tålte ikke trykket i kjøle systemet og røk.

Noen som har noen ideer. Dritt lei å kjøre rundt som et vannreservat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det ikke skal være pakning, men da er det vel sånn... Få tak i noe som tåler trykket og lag en ny, eventuelt ta med termostathuset og se om andre bmw modeller eller andre merker har en pakning som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok være pakning der. Umulig å få tett bare med metall mot metall. GS har pakningen.

Varenummer: 11532247022

Koster 40 kr.

Den pakningen der vil jeg nok få store problemer med å få til å passe.

Den er jo til en eller annen 4 sylindret motor. 8)

Det finnes en pakning til mitt termostathus, men den dekker bare halve huset, altså den delen av huset der vannet kommer inn i motoren. Den har jeg selvfølgelig byttet.

Men nok om det. Har smørt på litt pakning på tube, og det ser ut som om det fikser saken. Værtfall foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å ta av slangene? Er jo sånne plastikk-fester som noen av slangene "festes på" og viss noen av dem er knekt/mangler en bit eller en råtne så renner vannet ut....gjor det hos meg hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke lekke der hvis du bruker alle deler som du skal bruke. Det sier seg jo selv. Ikke noe vits å bruke noe pakkning på boks eller noe annet shit. Dette er tett hvis riktige deler brukes.

Hadde vært kjekt om du foralte hvilke årsmodell du hadde da. Er jo snakk om at du kan ha 2 forskjellige motorer her! Enten M52 eller M52TU. Men begge har pakkning på termostathuset så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som sier det ikke skal være pakning der, men Bmw, mekomen og andre steder jeg har spurt. Den pakningen som finnes dekker bare halve termostathuset, og det er den delen hvor vannet kommer inn i toppen. Og den pakningn har jeg byttet, og det er ikke der det lekker.

http://195.204.237.12/

Hvis du ser på denne tegningen fra GS, så har jeg byttet alt følgende G, H, F, D

Altså termostat med pakning, og termostathus med pakning som dekker halve huset. Er ikke flere deler hvis du ser bort i fra noe skruer.....

Men hvis noen finner en pakning til så er jo det supert :D

Tror som sakt saken er løst nå med hjelp av pakning på tube...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok være pakning der. Umulig å få tett bare med metall mot metall. GS har pakningen.

Varenummer: 11532247022

Koster 40 kr.

metall mot metall kan være tett. PÅ min gamle 524 td var det metall mot metall og det var tett helt til jeg byttet. Da hadde verkstedet laget en ripe så det lakk. Fikk slipt det og det ble tett igjenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt simmringen på termostaten? Eller montert den på innsiden i stedet?

Nei til begge, men det er tett nå. ser ut til å fungere fint med pakning på tube.

metall mot metall kan være tett. PÅ min gamle 524 td var det metall mot metall og det var tett helt til jeg byttet. Da hadde verkstedet laget en ripe så det lakk. Fikk slipt det og det ble tett igjenn

Ja det kan jo hende at jeg har klart å lage en ripe eller flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...