Eirik Skrevet April 27, 2005 Share Skrevet April 27, 2005 Har en sinnsyk plagsom lyd fra bilen når jeg kjører. Alltid vanskelig å beskrive lyd, men den er som om det er hull i eksospotten... Lyden høres best i 3. og 4. gir, men forsvinner helt når jeg setter inn 5. giret! Har hele tiden trodd det var girkassen som var problemet, helt til jeg oppdaget at den såkalte "final drive unit" (navnet er fra serviceboka som fås kjøpt på biltema; kardang?) var våt... Og siden det ikke har regnet her i Stavanger på en stund ble jeg litt bekymret... Kan det være den som lager ljuden? Og, er det dyrt å skifte? Her er et bilde jeg fant på nettet. Er nok ikke denne typen som er på "baghera", men er hvertfall denne dingsen jeg lurer på om lager lyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet April 27, 2005 Share Skrevet April 27, 2005 kan nok være diffen som er gåen. skjedde just på min. d hørtes et som om en moped på fri eksos. fikset d skjøl så d ble ikke så dyrt. men tror de koster 3500 eller noe te e36. visst du ikke skal ha sperre. men det kryr av de på bilopphoggere rundt om i landet. visst du har tilgang på en bukk, så kan du sikkert skru av det lokket, så kan du se åssen d ser ut der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 27, 2005 Share Skrevet April 27, 2005 Men diffen vet jo ikke om du har 3, 4 eller 5 gir, lyden skulle vel vært konstant uansett gir, bare variert etter hastighet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 27, 2005 Share Skrevet April 27, 2005 vis d har med vått eller tørt føre er d nok hjul lageret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet April 28, 2005 Forfatter Share Skrevet April 28, 2005 Men diffen vet jo ikke om du har 3, 4 eller 5 gir, lyden skulle vel vært konstant uansett gir, bare variert etter hastighet ? Etter det jeg har forstått er det mindre vibrasjoer i 5. giret, muligens derfor lyden forsvinner der...? men tror de koster 3500 eller noe te e36. visst du ikke skal ha sperre. Er det anbefalt å ha sperre? Hva er dens funkzjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 28, 2005 Share Skrevet April 28, 2005 sperre er for og spinne rundinger d. ser du har en 318 så jeg ser ikke noe poeng med sperre åp den for de er en del dyrere og d hjelper deg litt om vinteren bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet April 28, 2005 Forfatter Share Skrevet April 28, 2005 Er vel ikke den beste bilen å spinne rundinger med nej... Men må tenke litt økonomisk i disse studenttider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå