Iver Skrevet April 28, 2005 Share Skrevet April 28, 2005 Hei! Er ny her på forumet og ser at her finns de folk med mye peiling på BMW. Var ute å kjørte i går på litt humpete vei og så oppdaget jeg at det var en liten slamre/banke lyd fra hjulopphenget bak høyre på bilen. Har ikke hatt denne lyden tidligere, den kom i går under kjøring på denne veien. Skrudde av dekket i går, men jeg klarer ikke å finne noe løst eller noe slitt i opphenget. Lyden er der når det er små humper, men ikke når det er litt større. Er ikke lyd når jeg kjører i høyre svinger men i venstre. Regner med at det kan være demperen eller dempertårnet, men er ikke sikker siden jeg er helt ny med å kjøre BMW. Noen som har hatt samme problem? Vet hva det kan være? Taknemmelig for alle som har noe å komme med. Forresten så angrer jeg ikke på kjøpet av BMW, det burde vært gjort for lenge siden... MVH Iver Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 28, 2005 Share Skrevet April 28, 2005 Hey og velkommen, Iver! Jeg hadde samme problem på min E36. Jeg fikk også en sånn ekkel dunke lyd når jeg svingte en vei. Det som var problemet mitt, var hjul-lageret. kjipt at jeg kjøpte ny drivknute for flere tusen, så var det bare hjul-lagrene som kostet ca 100,- pr.stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 28, 2005 Share Skrevet April 28, 2005 hei ja iver. jeg vil tro d att d er øvre demperforing på bilen din som begynner og bli slitt. den er festet me 2 eller 3 skruer på toppen av demperen.. e36 har vel fjøren stående for seg selv så jeg er ike 100% sikker på hvordan d er og plukke ned dette, men skulle tro d var bare og løsne den i øverkant og løsne demperen på den 19mm skruen som står nede på demperen og pluke den ut. verd og sjekke vertfall.koster 300 på en e34 m5 en slik. byttet den på 45 min. lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet April 28, 2005 Share Skrevet April 28, 2005 Jeg vil tro det er indre bærearmsforingene dine. Skru ned 4 skruer der bærearmen er festet i karosseriet oppe, så detter den ned. Der sitter det en foring. Skiftet selv disse på mine, da jeg hadde lignende lyd som du forklarer her.. Fort gjort, trenger ikke presse eller slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet April 28, 2005 Forfatter Share Skrevet April 28, 2005 Tusen takk for svar, no har e litt å sjekke ut!! Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 29, 2005 Share Skrevet April 29, 2005 Foringen på toppen av bakdemperene er en ganske vanlig slitasjedel. Tar du bort litt av trekket i bagasjerommet slik at du kommer til disse foringene kan du se om det er bevegelse mellom stålrøret og gummien i senter når du gynger på bilen. Det er vanlig å kjøpe orginalforinger fra E46 M3 som passer rett på E36 og er noe kraftigere. Pass på å få med nye papirpakninger hvis det er disse foringene som må skiftes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet April 29, 2005 Share Skrevet April 29, 2005 Jeg vil tro det er indre bærearmsforingene dine Jeg hadde nok også satset på bærearm foringene. Jeg hadde samme problem på min E36. Jeg fikk også en sånn ekkel dunke lyd når jeg svingte en vei. Det som var problemet mitt, var hjul-lageret. Dårlig hjullager høres vel mer som er rumle lyd, og ikke dunke lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå