jonas Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Tenkte jeg skulle stille ventiler i helgen, men jeg husket ikke hva ventilklaringen skulle vere.. Bilen er ein bmw 325i 86mod. Jeg vil stille ventilene når bilen er kald.. Er det noen som kan hjelpe mej med dette? jeg bruker minneral olje. Er det bedre å bruke syntetisk olje på denne bilen? Mindre tikkkkkkkking.?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 hei jeg kan huske at det skal være 0.25 på din motor kald, men jeg fikk nå anbefalt å justere ventilene når motoren er varm. Han som sa dette har justert en del BMW'er både kald og varm, og han sa at når motorene er gammel å har gått litt så er det best med varm. Jeg har stilt inn mine på kald motor men de tikker, så nå skal jeg prøve med varm motor på samma avstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 heijeg kan huske at det skal være 0.25 på din motor kald, men jeg fikk nå anbefalt å justere ventilene når motoren er varm. Han som sa dette har justert en del BMW'er både kald og varm, og han sa at når motorene er gammel å har gått litt så er det best med varm. Jeg har stilt inn mine på kald motor men de tikker, så nå skal jeg prøve med varm motor på samma avstanden. det er forskjell i klaringen på varm og kald motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 og det er fort å brenne seg litt når du gjør det på varm motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Riktig det er forskjel på var å kald motor. Min motor skal ha 0.30 kald, og 0.35 varm. Men jeg kommer til å ta 0.30 varm for jeg har tikking når jeg har justert de kald med 0.30. Selfølgelig kan jeg justere de 0.25 kald, men da må jeg vente minimum 3 timer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Når jeg har justert den 0.30 kald, så tikker den ikke på kald motor, men så snart den blir varm tikker den.. det må jo være at metallet utvider seg, eller er det noe med oljen?? hummm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå