Bimer Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 I det siste har giret begynt å bli tregere, noen ganger må jeg liksom vente litt med å gire etter at jeg har tatt inn clutchen for å få den i gir. Kan være litt hard å få i første gir noen ganger også. Hva kommer dette av, og hva kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Det er vanlig at du må trykke inn clutchen når du girer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Er det likt om bilen er varm eller kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Clutchen har begynt å ta kvelden. God Natt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet April 30, 2005 Forfatter Share Skrevet April 30, 2005 Er det likt om bilen er varm eller kald? Det er bedre når bilen er varm ja. Lurte litt på om det kunne være clutchen og det føles dyrt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Da kan det være noe så enkelt som et oljeskift på girkassen som skal til. Søk litt på nettet etter hvilken olje som anbefales for din bil. Noen girkasser kan bruke ATF olje, noe som gjør den lettere å gire. Tror de fleste BMWer er litt kresne på giroljen. Jeg byttet på E30en min og fikk problemer med å gire fra 1. til 2. gir etterpå (ved kald bil). Brukte en vanlig mineralolje men fant ut i ettertid at en syntetisk eller ATF olje skulle passe mye bedre. Hvordan kjennes clutchen ut da? Tar den langt inne? Langt ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet April 30, 2005 Forfatter Share Skrevet April 30, 2005 ok! Jeg får prøve det, clutchen kjennes helt fin ut, tar der den alltid har tatt Skal snart skifte motorolje også og lurte på å kjøre gjennom diesel i samme slengen for å vaske. Hørt noen si det er bra. Noen erfaringer/tips om det? Og eventuelt hvordan man gjør det. Blande diesel i olja eller bare diesel, hvor lenge bør motoren gå osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Det ville jeg ikke tenkt på engang, det finnes stoffer på markedet som er beregnet på slikt og de er ikke dyre. Kjøp en boks Pro-Tec eller Fortè. Koster 2-300,- Jeg har god erfaring med Pro-Tec som selges bl.a av Mekonomen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet April 30, 2005 Forfatter Share Skrevet April 30, 2005 Ok! Takk for raskt og bra svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 kjør en liten oljerens i bilen din ja..kjøp deg enten på bilextra,mekonomen eller lignende og kjør litt med det og tapp den tom og ha på ny olje..men pass på at du ikke har på tynnere olje enn det bilen er vant til og gå på etter rensen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå