Gå til innhold

Skjeve felger

BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

spørs hvor "skjev" den er da..er den slått skikkelig skjev merker du det på kjøringa di vil jeg nok tro..hadde en 17" felg på en celica jeg hadde som hadde fått seg en liten trøkk..merka ingenting ved kjøring,men merka det når jeg skulle skifte dekk på den. kosta 400,- og reparere felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merka i det siste at bilen gynger litt fram og tilbake i et spesiell turtall/fart, som regel 30-40 km/t når jeg ruller bortover. Ikke når jeg aksellerer eller kjører i 70/80 km/t, mener også det har kommet en annen lyd fra dekkene i den farten, men er ikke helt skråsikker. Er jo blitt helt fanatisk mtp. på lyder i bilen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma som jeg gjør det..hører etter alt som minner om lyder :?

blir smårar av det men..

ikke godt og si hva det kan være..hvis felgen er skjev er det ikke noe problem og finne det ut..men for og være 100% sikker hadde jeg ville trillet innom dekkmann..fått de til og tatt av felgen og sjekke de.. kjedelig hvis felgen har fått seg en liten trøkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men har hatt felgene bare en uke og jeg har ikke smelt de nedi noe humpel. Bare kjørt på vanlig dumper lissom, som er i veiene...ugjevnheter. Eneste er en bru-skjøt (vippe bru) som kan være litt hard. Men det skal jo tåle det vel?? Kan være hjulager, bærekuler, evt. no annet? Fordi det er jo denne plinge lyden jeg har inni bilen da. Skal jo på BMW te uka så da kan jeg jo be de se på det.

Men det skal ikke være slik at bilen gynger litt frem og tilbake når man kjører i 30-40 km/t? Pga 18" felger, 225/40.

Kan kanskje være noe annet enn skjevhet i felgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke ut som det er felgen din det der nei..å felger tåler generelt en god del "juling".. hør med de på bmw..få de til og sjekke forstillingen din..kan være noe småtteri der som gjør det..mer tro på at det er det siden felgene er nye og ikke har blitt utsatt for noe spesielt..

hjullager kommer det ganske mye lyd fra når du ratter hvis de er fucka så det er det neppe..jeg hadde kanskje noe lignende på min 320 for noen år siden..men vanskelig og si.. da måtte jeg skifte opphengskule på høyresiden forran..etter det ble alt bra :)

de finner nok ut av det når du skal inn på bmw skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med 35 pund i dekkene, fylte opp til 40 nå. 225/40-18. Har ikke merket den gyngende effekten nå, men jeg hører fremdeles en lyd som kommer når jeg kjører i 70 km/t og oppover, en slitelyd på en måte. Den forsvinner med engang når jeg kjører i 60 km/t. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...