Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må ha tillatelse til å bruke små skilt. Får ikke det uten videre. De som lager skilter for tilsynet har vanligvis heller ikke lov til å lage "custom" skilter...

Skrevet
Du må ha tillatelse til å bruke små skilt. Får ikke det uten videre. De som lager skilter for tilsynet har vanligvis heller ikke lov til å lage "custom" skilter...

Vet du hvilke krav som stilles for at man kan ha små skilt??

Jeg vil bare ikkje dekke til den nye fangeren med det store vanlige skiltet..

Skrevet
Vet du hvilke krav som stilles for at man kan ha små skilt??

Jeg vil bare ikkje dekke til den nye fangeren med det store vanlige skiltet..

Er usikker, men har hørt at det har blitt veldig vanskelig å få små skilt. Da de ble innført var det visstnok ganske lett, men i følge de jeg snakket med (ikke Biltilsynet) ble det visst strammet inn på reglene, slik at det nå er veldig vanskelig å få disse små skiltene. Skal være relativt greit på amerikanske biler med tydelig plass til kun lite skilt, men vanskelig på andre. Det enkleste er nok å ringe ditt lokale tilsyn og spørre. Er utvilsomt stor forskjell utøvingen av lover og regler de forskjellige kontorene imellom. Du får prøve deg på argumenter om tildekking av luftinntak etc... ;)

Skrevet

du får IKKE godkjent med liteskilt forran.. jeg ble stoppa i teknisk og fikk streng beskjed om og fjerne det umiddelbart..

hørte med en jeg kjenner på biltilsynet å han sa det at på bmw var det faktisk ikke lovlig :?

er visst lovlig på japanske sportsbiler som man kan dokumentere at ikke kom med skilt forran på i japan eller noe sånt..

er de ekstra vrang kan du faktisk bli anmeldt for og kjøre med liteskilt..så jeg har mitt "vanlige" skilt på til daglig mens det lille ligger i bagasjerommet klart til treff eller noe :lol:

Skrevet
du får IKKE godkjent med liteskilt forran.. jeg ble stoppa i teknisk og fikk streng beskjed om og fjerne det umiddelbart..

Genialt, da slipper du jo å tenke på fotobokser og slikt :P:P

Skrevet
Litt annet spørsmål her...

Noen som vet hvor man får kjøpt et "Ringen"merke til å ha bak på bilen?

På ringen

Må da være andre plasser å få kjøpt det vel?

Skrevet
Litt annet spørsmål her...

Noen som vet hvor man får kjøpt et "Ringen"merke til å ha bak på bilen?

På ringen

Må da være andre plasser å få kjøpt det vel?

Hva med å sjekke her -> http://www.nurburgring.de

Jeg kan ikke tysk, så jeg vet ikke om det selges her, men det kan vel hende at noen som har ansvaret for siden der, vet hvor du kan få kjøpt det? :wink:

Skrevet

Genialt, da slipper du jo å tenke på fotobokser og slikt :P:P

hehe..hadde fått bot hvis jeg ikke hadde hatt originalskiltet liggende baki :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...