Gå til innhold

Alpina B3 94mod..... hjelp


RCS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil tilgjengelig for kjøp som ikke er tolla eller momsa i norge... Bilen er en e36 alpina B3 kjørt rundt 130tkm. Bilen er tilsigende flyttegods som aldrig er blitt tolla eller momset. Nå er det visst nok for sent pga nye regler i følge eieren av bilen.

Mine spm er derfor: Hva kan en slik bil være verdt? Og hva vil en slik koste ferdig tollet i norge? B3 er en 3.0 liter på...? Er dette M50\M52 motoren som er grunnstenen?

Som dere forstår kjenner jeg for lite til disse bilene... Der står en til 65.000kr (Som er denne) og en annen til 105.000kr som er reg????? Trodde de var betraktelig dyrere en dette?

Ellers er det godt å komme innom dere igjen :-) Lenge siden nå.

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spm er derfor: Hva kan en slik bil være verdt?

Litt under en M3 3.0 ville vel jeg sagt..

Og hva vil en slik koste ferdig tollet i norge?

Må nok ut med 100k i avgifter.

B3 er en 3.0 liter på...?

Før '96 er B3 en 3.0-liter ja, etter er det en 3.2-liter.

Er dette M50\M52 motoren som er grunnstenen?

Jepp.. 3.0 er basert på 325i, 3.2 er basert på 328i.

Som dere forstår kjenner jeg for lite til disse bilene... Der står en til 65.000kr (Som er denne) og en annen til 105.000kr som er reg????? Trodde de var betraktelig dyrere en dette?

Hørtes merkelig billig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flere b3 :)

Hmm er ikke sikker på prissettning av b3, var på jakt etter 328i når eg kom øver min bil. Det finns en på autodb som har vart til salgs et tag, men trur at prisen er litt høy(215 000kr med 150 000km på tellern, men den kan vare strøken og ha en bra historik då er det vanskelig at si om prisen i bunn og grunn er så ille), men 250 000kr før en langkjørt m3 3.0 ellr ihjelstylet 325 till 160 000er vel ganske rått og. Har vurdert at selge min, men som sagt vanskeligt marked(mange som ikke har peiling vad en b3 er , slik som den røde som er til salgs, han skriver 286hk og 290 km/h i toppfart,

m3 har 286 b3 har 250hk) Mange som velger mellom m3 og b3 er voldsomt opptatt av disse 30 hester men 1"alpinas effektsangivelse er oftest lavere en reelt 2: er 30 hk virkeligen verdt 7000 mer i forsikring

3:litt over 700 b3 e36 er produsert, m3 er rene dussinbilen 4:eierkostnaderne er lavere da det meste av slitedeler er 325/328 deler

5: alpinan har høyere toppfart og som robert nilskog skrev i forumet til

bmw klubben så er det ikke så mye forskjell(alpinan har et annet register en m3 så den er raskere i visse partier)

Angående pris trur eg at mellom 170000 till 210 000 er en reel pris(før den bil du spør om)

Orginale biler uten tillegsstyling og orginale alpina felger i bra stand er med at høue verdien. Men som sagt eg er ikke noen ekspert, vore gøy med tilbakemelding. Men eg hade gladligen bladd upp 220 000 før en strøken alpina b3 med rett farge og options.

Sjekk opp historik og at den har ett nummer som stemmer, eg har nr 146

Har sjekket biler i tyskland, at finne en alpina som gått like lite som min(103000km) av 3,0 til under 210 000 ferdig importert er ikke lett,

Så om du får den før 160 000 til 180 000 så borde du vare happy.

Sorry at det tog tid at svare men er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for raskt svar :-)

Virker noe rart med den bilen. Når jeg pratet med selger virket han "nervøs" og lo mye?? Visstnok en tannlege som hadde eid bilen i tyskland. 2 eiere... Felger osv vet jeg ikke hvordan det er med. Bilen har hatt en liten skade....

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg ville tro at å sammenligne B3 med M3 blir litt urettferdig? M3 er nok på alle plan er mer racing prega bil både understellsmessig og motormessig? Men Alpinaen er nok en potent bil det og :-). Jeg kunne tenke meg å bruke bilen kun til bane og show for å slippe avgiftene... Det går jo greit å flytte over alt på en 318is, men det er jo en svær jobb...

Kan ikke for det men jeg får litt uggen følelse på den bilen. Eieren virket ikke helt erlig... Enten det eller så er han desperat? Vel vel... Vi får se. han skulle sende meg bilde av bilen.

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg regnet ut ca hva tollen kommer på. Det kan variere +/- et år, men det slår ikke ut mer en 5-6.000kr ( Det er jo nok da...)

Totalt kommer bilen på 116.000kr i toll og avgifter (Ink.moms.)

Da regner jeg bilens vekt til å være 1445kr. Coupe er tyngre en sedan. Reg 01.01.1994.

Det betyr at med skilter koster den rundt 181.000kr med skilter... Det er sikkert ikke en upris, men det er alikevel mye penger for en gammel bil.

Jeg brukte kjøpsprisen på 65.000kr som momsgrunnlag, men er det rett? Før i tiden skrev de alltid to kvitteringer for å slippe unna litt av momsen... Er det slik enda? Ikke det at jeg vil snyte staten for hardt inntjente avgifter... :twisted:

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65000kr er billigt før en alpina coupe i ufortollet pris. Sjekke bilen nøye.

Stilig med coupe, men litt upraktiskt.

Visst 180 000 er mye men tenk at lignings verdien på en 11 år gammel alpina er 100 000(nypris i norge 700 000kr) En vanlig 325 kostet ca 450 000 i 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...