oddi Skrevet Mai 4, 2005 Share Skrevet Mai 4, 2005 Skal sansynligvis montere effektannleg på bilen min i helgen (e34 520, 93 modell). Jeg reiser vekk å har derfor ikke tilgang på så altfor mye verktøy. Hva trenger jeg å ta med? Jeg har bare en vanlig standard jekk. Blir det umulig å skifte med en slik jekk? Jeg sier umulig for det gjør ikke noe om d er jæ""" stress. På skal det uansett . Effektannlegget er fra Sebring og det inkluderer midtpotte og bakpotte. Skal være perfekt passform Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mai 4, 2005 Share Skrevet Mai 4, 2005 Så lenge du kommer deg under bilen så skal det vel gå greit.... Men det er jo fordelaktig å ha litt "armslag" når du skal få ned det gamle... Bruker å sitte noe jævlig... Sørg for å ha de riktige festene til den nye eksosen.. Så du klarer deg vel med et skralle-sett/fastnøkkler og litt muskelkraft Ev. kan en boks med slik rustløser (WD-40?) være grei å ha... Muttrene er som regel rusta fast på det gamle... Husk vertfall for all del å sikre bilen godt før du begynner å røske og slite i eksosen.... En jekk kan fort gli unna... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 4, 2005 Share Skrevet Mai 4, 2005 helt enig med balleknall her ja, personlig ville jeg følt meg tryggest med en bukk eller to! jekk kan som sagt være litt ustabilt! bensin stasjoner låner/leier jo bort smøregrava si til en billig penge! her burde det jo gå greit og arbeide? og her har de sikkert det meste av verktøy som du trenger og :D priser varierer sikkert fra sted til sted, men en spørre/ringerunde skader ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 Går forholdsvis greit å skifte anlegg, man må bare ha god nok plass til å få gjort noe (jekke bilen høøyt opp). Jeg skifta og satte på Simons effektanlegg (midt og bakpotte) på E-30'n min i går, og det gikk ganske greit. Men hvis man ikke er så dreven så er et lite tips å ikke stramme igjen så altfor hardt på mutterne før man har "entret" hele anlegg på rett plass. Dette kan føre til at anlegget blir stående i stort press, noe som kan føre til effekttap og at det fort ryker/ruster istykker. Jeg fikk ikke mitt til å sitte skikkelig rolig, å enda jeg etterstramma 2 ganger i dag så ville det enda ikke slutte å vibrere da jeg f.eks bremser på gira eller akser hardt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå