bmwlockup Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 Lurer på hvor mye grader tenningen skal stilles til min bmw 320 1987 model Helt ny her, få litt hjelp a:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Ingen som har en haynes bok liggende rundt Pcen? er på jobb, men kan hjelpe deg senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 ifølge Haynesboka skal en 320 motor m20b20 ha 23 grader fortenning ved 5000 rpm. vet ikke om dette hjelper deg noe men.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 hvorfor har 3-serien 23grader ved 5000omdr., men 5 serien har 23 grader ved 500 omrd.? hvordan ville de få til 500 omdr.?? trykkfeil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 jeg trodde ikke det var mulig å justere tenningen på denne motoren uten å koble seg inn i hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 fra haynesboka om Motronic: "dessa system saknar mekanisk tändlägeförställning. tändlägeinställningen styrs elektroniskt och kan inte justeras..." Dvs at hjernen styrer tenninga ut ifra de signaler den får inn. Trur nok det blir litt vanskelig å justere dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Motronic trenger vell ikke å justeres på denne måten. Viss det i det hele tatt er noen justeringsmuligheter. L-jetronic derimot er god gammeldags mekanisk, og kan justeres deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Motronic kan ikke stilles i det hele tatt. ifølge manualen skal bimmern ha 26grader ved 3000rpm. Jeg har alltid stilt min etter 23grader v 5000 rpm, da mange av de har ett merke på fremre "veivdemperen" vettafaen hva det heter på norsk. Husk å kolbe av vakuum advance og retard. tror nok 23grader ved 500 er trykkleif. Skal du kvele bilen ned til 500 liksom? Har jo tomgang på 700+ som standard |hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå