Gå til innhold

Årsavgift ved bilkjøp/salg *HASTER*

Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny bil i begynnelsen av mars, og skrev da NAF kontrakt.

To uker senere fikk jeg regningen for årsavgift tilsendt fra selger :?

I kontrakten er det krysset av JA på:

:arrow: Samtlige forfalte offentlige avgifter er betalt

:arrow: Skal selger betale årsavgift for inneværende år?

Det jeg da lurer på er om jeg bare kan sende denne regningen i retur?

Eller er det kluss med årsavgift betalingen nå på året? Om det gjelder for 2006 eller lignende... :roll:

Setter pris på all hjelp, for denne må betales ASAP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står som eier av bilen, og må nok betale regningen i første omgang.

Staten bryr seg ikkje om private kontrakter.

MEN, du kan kreve tilbake pengene fra selger, da du har kontrakt-festet at selger skulle ha betalt avgiften. Viss han nekter, ta han til forliksråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke betale årsavgiften, spesielt da du har det spesifisert i kontrakten at selger skal gjøre dette. Det er eier av bilen 31.12 foregående år som skal betale årsavgiften. Hva du enn gjør, ikke betal! Kontakt fyren og spør hva han holder på med. Si du har svart på hvitt at han skal betale. Nekter han så truer du med Forbrukerrådet. Han har INGENTING å stille opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påsto det var for 2006, den årsavgiften som var i mars...

Jeg var selv ikke sikker.

Men dere er sikre i deres sak? Litt drit å anklage videre uten å ha mitt på det rene.

Kjøpte bilen den 2/3, og der står det i kontrakten at alle avgifter skal være betalt.. Men han påstår altså at dette var Vegvesenet sitt krøkkete system og at dette gjaldt for neste år osv... :shock:

Har de blå 2005 oblat/klistremerkene på skiltene på bilen... Må ikke årsavgiften være betalt for at de skal komme i posten...?

Vennligst hjelp meg her :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en klar sak.

Minn gjerne selgeren på hva som står i kontrakten. På regningen står det garantert "Årsavgift for 2005". Det er inneværende år! Hvis du vil være litt ekkel, kan du la være å gjøre noe, men da vil bilen til slutt bli begjært avskiltet. Uansett er det selgeren som til slutt vil bli trukket i lønn for dette, og således kommer du nok ikke til å lide noe økonomisk tap.

Det letteste er uansett å ta med seg regningen tilbake til selger, sammen med kontrakten, slik at han betaler. Da slipper du at bilen blir avskiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de blå 2005 oblat/klistremerkene på skiltene på bilen... Må ikke årsavgiften være betalt for at de skal komme i posten...?

Vennligst hjelp meg her :oops:

Det kommer nye oblater som det står 2006 på snart. De som det står 2005 på er de som kom i fjor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...