Desloch Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Har en BMW 325i coupé (E36), 1992. Den sviver noe ujevnt på tomgang. Verkstedet prøvde diverse ting for å fikse dette, men konkluderte med at feilen sannsynligvis var at coilen på sylinder nr. 6 er uoriginal. Så, tenkte å bytte denne selv. Men, sylinder nr. 6. Hvilken av dem er det? Foran eller bak i motorrommet? Jeg har jo heller ingen idé hvordan denne delen ser ut, ,hvor den ligger nøyaktig, eller hvordan jeg bytter den. Fint om noen hadde gitt en liten kort innføring Delenr. er også fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Coilen er den "svarte boksen" som ligger over hver sylinder. den er festet med fire skruer For å komme til coilen så må du skru av dekslet på toppen av motoren din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Bildet var veldig lite, men du ser seks coiler der (er vel litt sølv av farge på dette bildet.) Slik ser den ut når den er tatt ut. Er ikke sikker på hvilken sylinder som er nr 6, men jeg regner med at på en uoriginal del står ikke BMW merket e.l. Se om det er en coil som skiller seg ut. Før du eventuelt kjøper, kontakt både GS, www.schmiedmann.no, osv. Så prisene varierte mye. Selve byttet av coilen er rett frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 syl nr 6 er den lengst bak mot torpedoveggen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 er vel festet med 2 skruer bare?? er di ikke d da?? men vertfall må d diagnose til for og finne ut vilken some er gåen vist ikke du skifter en etter en da. d gadd ikke jeg på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Er det lurt/bra å bytte bare èn coil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 jeg gjorde d. funket like godt d. de er jo litt dyre og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 jeg gjorde d. funket like godt d. de er jo litt dyre og da. OKDet var jo bra! Jeg har i grunnen vært ganske heldig med coilene mine så langt i livet. Har faktisk ikke byttet coil på noen av bilene mine mens jeg har eid dem. :(Bank i bordet): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 er vel festet med 2 skruer bare?? er di ikke d da?? Jo det kan godt stemme Husken min er rett å slett jævli dårlig når det gjelder sånne ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Di er festet med 2 skruer og det er så enkelt at lillebroren min på 5 år skulle fått det til! Så dette fikser du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2005 Di er festet med 2 skruer og det er så enkelt at lillebroren min på 5 år skulle fått det til! Så dette fikser du! Hvis jeg ikke klarer det nå, DA Men da får jeg begi meg ut på den jobben. Forske litt på prisene først. Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå