Gå til innhold

520 min er litt tungstartet.

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen om morgenen er går det greit, også når jeg tar den igjen etter jobb. Men, det er når jeg starter bilen igjen etter en liten stund. Da hender det at den er veldig treg til å starte, hva er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være at du har dårlig kompresjon, sjekk dette, hvis ikke så kanskje dysene bør renses. har samme problemet på min, kald bil er superenkel å starte, og når den er helt varm er den grei. men når det har stått en liten stund så hender det en gang iblandt at den er litt kranglete. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hadde nøyaktigt same problem med ein Porsche som eg hadde for ei stund sida. Løysinga der var å bytte dysene på innsprøytningen. Problemet var vist nok at motoren ikkje fikk bensin ved start når motoren var delvis varm...... derfor var alt ok når motoren var kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel kjøpt noe rensestoff på bensinstasjoner som du blander i bensina som renser dysene tror jeg :? ..? mener det var det jeg kjøpte til min forrige E36..

prøv det før du eventuelt skifter dysene..høres ut som det er dette da jeg slet med det samme "problemet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyser hjalp på min også. Så det skal nok hjelpe på din og. Skjer det hvis du har kjørt bilen litt hardt?

Det er uansett om jeg har kjørt den hardt eller ikke. Men, skal sjekke opp det med de dysene. Kjøpe rens i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....rens virka ikkje på min. Måtte bytte, merka ikkje at den var verre om eg hadde tråkka på litt...

før eg bytte dysene hjalp ein kamerat meg med å montere ein liten trykkbrytar som eg trykka på inne i bilen....då "spyla" dysene litt bensin og starten gjekk heilt problemfritt (montert på 15 min) Alt dette p.g.a.lang leveringstid på dysene (ikkje BMW...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...