sdfdsfds Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Jeg har en 1986 320i med overhalt 1988 2.5l og 325i girkasse, har åsså 325i bakstilling og differensial men har ikke montert dette. Jeg har hatt denne bilen i 2 år og har skiftet nesten alt som er untatt noe på karrosseriet, har kosta på denne bilen så mye at det frister ikke mye å selge den heller. Bilen er helt støken innvending og alt er iorden, det eneste som er på den er noe på karosseriet. Fikk 4 nye dører og koffertlokk som er helt strøkne av en kamerat men må lakkeres siden de er røde. Bilen har begynt å ruste i hjulbuene bak, i kanalene og er blitt et hull bak vedsiden av lykta. Hjulbuene er værst på venstre side som dere ser på bildet nederst. Ville dere kosta på denne bilen med ny lakk og få vekk rusta? Eller ville dere solgt den å kjøpt en ny bil? Hvor mye tror dere dette vil koste? Med ny lakk, hjulbuer og fiksing av kanalene. Og må jeg bytte ut hele hjulbuen eller kan det fikses på noen måte? Hva synes dere, skal jeg pusse den opp eller burde jeg kjøpe en ny bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Med hånden på hjertet så mener jeg at du burde selge den, pga av det er 4 dørs... Jeg har samme bil som deg og ønsker meg heller 2 dørs coupe. Ser både sportsligere ut og finerere med styling. Men det spørs jo hva du vil.. men du ville jo ha min mening, og her har du den Forresten, si ifra hvis du skal selge de felgene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2005 takk for svar Hehe ja skal jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Behold bilen!! Jeg har ogsaa 4-dors, men kunne fint klart meg med 2. Naar du allerede har gjort saa mye med bilen, saa er det ikke sikkertr du finner en like bra E30 som du har. Ser da bortifra rust. Jeg er nesten samme situasjon som deg, og kommer ikke til aa selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Rust i hjulbuene er noe dritt. Jeg fikset det samme på min gamle e30 på et verksted med følgende kostnad: 2 hjulbuer a 310 = 620 skifte av hjulbuer, helsveising, sparkling osv = 6000 lakkering 2 bakskjermer = 3000 sveising innerhjulhus kanalbakkant og kanal + blåsing = 2000 lakkering av koffert lokk = 800 Til sammen 12420 kroner. Jeg ble sikkert lurt men du må uansett påregne noen kroner for å få bilen strøken igjen. Vet ikke om du bør selge eller beholde men tenkte du kunne ha nytte av å vite hva det kan koste å fikse den rusta hvis du ikke gjør det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Blir dyrt om du skal gjøre det på verksted, men hvis du gjør det selv, eller får en god kamerat av deg til å gjøre det, så burde det vel egentlig ikke bli så veldig dyrt... Langt fra 12000kr hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 jeg fikk fiksa noe rust på bilen min for en tid tilbake. Bytta da hjulbuene bak, sandblåste kanalene, fikk fjerna et stort rusthull rett bak før hjulbuen å lakkert dette slik at det så helt strøkent ut for 4000,- og jeg kjenner ikke fyren engang.. eneste rust som er på min nå er ei boble på taket så jeg skal ta med supersandpapir og ei boble på bagasjeromlokket. Ellers har jeg lagt merke til at dørene på bilene er de tinga på bilen min som ruster værst..forbanna dritt...men koster ikke så mye med nye dører på knoksen uansett. Min bmw er gråsvart, å det finner man masse av strøkne dører av. Sats på bilen, men hellakkering er dyrt...prøv å finn dører som faktisk er av den fargen din bil er...koster ikke mye brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Akkurat om min er 4 dørs gjør meg ikke så mye, jeg synes ikke det er noe spesielt finere med 2dørs. Ville nok hatt det på en M3 men det er siden de kom med 2 dørs. Jeg vet om et verksted utenfor Kristiasand som tar 6000,- får full lakkering, det kan da ikke være galt? Vet noen hvor jeg kan bestille hjulbuer billig fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 behold den... jeg fikset hjulbuene selv.. ble bra, og nesten gratis... bilen er jo pen... behold den... og kanalene er det bare å slipe ned og sparkle... blir perfekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Gå på www.veng.no for billige karosseri deler og lignende. kjøpte ny støtfanger foran og bak til min forrige bil. (e30 320i) Kjøpte også forsjerm. etter lakkering. kom allt på 2500.- Det er ingen ting. hvis du tenker på hva du får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2005 Det var ikke galt Har vært å henta dører og koffertlokk idag, alt var helt strøkent Jeg må vente litt før jeg får råd til å pusse ned hele bilen og full lakkering, men ruster jo ikke noe spesielt mere nå om våren/sommeren da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 13, 2005 Share Skrevet Mai 13, 2005 jeg forstår at det vil være dyrt om et verksted skal gjøre hele arbeidet ved bytting av begge hjulbuene. det tar lang tid, og krever høy presisjon. heil lakkering her koster 5ooo kr når grunnarbeidet er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå