johjoa Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Jeg må vell ta og polere bilen min snart, får lønn på tirsdag så da skal jeg og skaffe meg noen Autoglym produkter (siden dem er så godt anbefalt). Jeg kjøpte bilen vell 2mnd siden og (shame on me) jeg har ikke polert den ennu... Har noen noen gode tips for polering av en bil som ikke er polert på over et år. Forje eieren gjore ikke det! og jeg har noe vaskeskader som jeg ønsker og bli kvitt samt få et utmerket reultat. Den siste tingen er at jeg aldrig har polert en bil før. Tips? Jeg bare ligger her og tenker på at den stakkars bilen min står ute i kulden og er skitten Alle svar hjelper meg litt på vei.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 vask bilen HELT rein..bruk godt med av-fetting, rubbe godt over riper å sånt i lakken, så må du lakk-rense hele lakken før du kjører igang med polish!! når du starter skal du polere med roterende bevegelser såm overlapper værandre og la polich`en tørke til en grå hinne ca 5min, den må ikke stå for lenge for da blir det vanskelig å få den av igjen!! bruk for all del et mykt porleringsgarn/duk.. polering bør helst gjennomføres 2 ganger i året og gjør du det orntlig så går det fort en hel dag..du bør ikke stå i direkte sol-lys og temperaturen bør ikke være under 18grader Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Det med temperaturen er bare tull. Kan godt polere bare det er noen få varmegrader og tørt vær. Hørt om en som polerte i ti minus, men det vil jeg ikke anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Jeg skal polere så snart det ikke er fare for regn, og jeg har poleringsmaskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten.S Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Lakk-rense Hva mener du? Skal selv polere snart, har ikke gjort det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Først bruker du: 1. Paint Renovator. ( lakkrens) gir ny farge og glans, fjerner flekker, fine riper og matte områder. 2. Super Rensin Polish. Poleringsmiddel med lang varighet for alle typer billakk, også metallic-lakk 3. Extra Gloss Protection. Superglans beskyttelse beskyttende lakkforselgler for alle typer billakk. Alle produktene er fra Auto Glym Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2005 Thx for mange svar... nå er det bare og hiv seg i poleringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Det med temperaturen er bare tull. Kan godt polere bare det er noen få varmegrader og tørt vær. Hørt om en som polerte i ti minus, men det vil jeg ikke anbefale det bør være over 15 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Næ. Polerte i april i 3-4 grader og det gikk kjempefint. Skal man følge den formelen her oppi nord blir det ikke mange poleringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 når du skal polere en bil skal jo lakken ligge på en poleringstempratur på 85 grader da, da åpner porene seg best og du får tatt godt nedi lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Tror ikke temperatur spiller så veldig stor rolle. En del plussgrader er nok en fordel, men det aller viktigste er at det ikke er fuktighet i lufta. Et godt tips er derfor å polere i god tid før sola går ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Ikke så ofte det er 85 grader i norge da , og eneste som har muligheten til det er sånn lakkfirmaer som har et sånt varmt sted å kjøre inn bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Først bruker du:1. Paint Renovator. ( lakkrens) gir ny farge og glans, fjerner flekker, fine riper og matte områder. 2. Super Rensin Polish. Poleringsmiddel med lang varighet for alle typer billakk, også metallic-lakk 3. Extra Gloss Protection. Superglans beskyttelse beskyttende lakkforselgler for alle typer billakk. Alle produktene er fra Auto Glym For ALL del IKKE kjøp Pain Renovator (rosa etikett). Jeg tok dette på et lite område og til min store overraskelse ble det MER riper og et matt område der jeg gnidde. Det ble faktisk riper fra paint removern av poleringsduken (den var helt REN), jeg polerte sirkel bevegelser og ripene var i sirkler. Var jævli vanskelig å få bort de nye ripene med Polishen. Så ikke gni inn hele bilen med den dritten...det ender bare med at du må stå i 2 dager og gni over bilen for å fjerne de nye ripene. Men Polish og Super Glosh prot. fra Autoglym er to meget bra produkter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Hvor selger di autoglym produkter da Har di det på mekonomen? Tenkte kanskje jeg skulle prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Først bruker du:1. Paint Renovator. ( lakkrens) gir ny farge og glans, fjerner flekker, fine riper og matte områder. 2. Super Rensin Polish. Poleringsmiddel med lang varighet for alle typer billakk, også metallic-lakk 3. Extra Gloss Protection. Superglans beskyttelse beskyttende lakkforselgler for alle typer billakk. Alle produktene er fra Auto Glym For ALL del IKKE kjøp Pain Renovator (rosa etikett). Jeg tok dette på et lite område og til min store overraskelse ble det MER riper og et matt område der jeg gnidde. Det ble faktisk riper fra paint removern av poleringsduken (den var helt REN), jeg polerte sirkel bevegelser og ripene var i sirkler. Var jævli vanskelig å få bort de nye ripene med Polishen. Så ikke gni inn hele bilen med den dritten...det ender bare med at du må stå i 2 dager og gni over bilen for å fjerne de nye ripene. Men Polish og Super Glosh prot. fra Autoglym er to meget bra produkter Er vel at man har riper som har gått igjennom lakken så kommer de til side når du rubber for da tar man vel litt av lakken bort for å få frem glansen igjen. Hvor selger di autoglym produkter da Har di det på mekonomen?Tenkte kanskje jeg skulle prøve det Mekonomen har, bilekstra har. Og er du naf medlem så får du de billigere der.. Det er de jeg vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå