bizzy Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Min gammle m40 motor tikker værre en svigers gamle disel mercedes. Jeg vet att m40 har feilkonstruert topp med veldig høyt trykk så det er vell kamakselen som begynner og bli sliten da? hva er da billigst: bytte motor eller fikse den gamle? takker for eventuelle svar og tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 316 eller 318 er det ikke? Bytt motor til en 2.0l, eller større Går det litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2005 Bilen er forrest. en 316 92 mod e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Det spørs om du gjør arbeidet selv eller ikke. Får en ny kam til litt over 3000kr. Burde ta en totaloverhaling på toppen og slipe oppe igjen ventilene. Kan du gjøre dette selv så er dette den billigste løsningen. Å bygge om til 6'er er ihvertfall ikke billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2005 bytte til 6'er er uaktuelt eventuelt bytte til b18 er aktuelt... Kommer til og sende bilen til autorisert verksted, for da får jeg garanti på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2005 det virker som tikkingen kommer og går... den tikker i 5sek så blir den borte i 5 sek for så og komme tilbake osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 hydrailiske ventil løftere er d vel. de kan komme og gå litt. men kan jo og være dysene som tikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 9, 2005 Share Skrevet Mai 9, 2005 Skitne ventiler er jo også velkjent på hydrauliske. Om du har vært slurvete med oljeskift osv. Prøv: Kjøp motorrens og injectionrens. Kjør tanken nesten tom (rød lampe) og hell i injectorrens. Kjør så på høyt turtall i 15 min (4000rpm+) Pass på å ikke gå tom for bens. Hell så i mottorrens (da snakker vi innvendig. Thorsov eller liknende) og la den surre å gå etter krevd lengde. Les pakka nøye. Tapp ut olja med en gang. La den draine totalt, og skift så oljefilter. Sett på nytt filter og fyll i ny olje. Tikkingen bør være borte. Etter motorrens bør du skifte olje 2 ganger innen 6 mnd med tanke på rester av motorrensen. Olja har også sitt å si. Min erfaring på M20B20, all semisyntetisk: Biltema: God smøring, sinnsyk ventiltikking. Castrol: God Smøring, lite ventiltikking. Valvoline: God smøring, minimalt med tikking. Det er disse jeg har prøvd så langt |hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 ventilløftere, vipperarmer, ny kam og diverse deler. kan vel lønnes å ta en full overhaling av toppen med sliping og det som måtte være. hvis motoren er god ellers da.. bruker den olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 320 burde du ihvertfall ikke bytte til, skal du ha 6er så må man bytte til noe bedre en 320, masse arbeid uten at det går noe bedre enn en 4'er som det er mye lettere å bytte til. Har nettop bytta fra b16 til b18 etter at toppen tok kvelden og det ene stempelet hadde fått seg et lite luftehull , byttet motor for første gang, selve motor bytte var egentlig greit det, men har hatt litt uflaks på vegen. Først og frems så skulle jeg fjerne eksosmanifolden på den toppen som jeg fikk med blokka for at jeg skulle bruke den i steden for min egen vridde blokk, da brakk den ene bolten, så jeg prøvde å borre den ut saken var at jeg borret litt for langt så det ble et lite hull i blokka, så da måtte jeg slipe toppen og ventilene som jeg hadde. for den andre blokka er vel ubrukelig med hull i seg, foresten hvis du trenger ventiler så er ventilene i den toppen ganske greie, kan selge billig! Så når jeg hadde fått i sammen alt så starta den uten prob ++, men jeg synes ikke den ville lufte seg ordentlig, så bare kokte, folk med peil kom med teorier om at jeg kanskje hadde lagd en ripe i blokka eller noe, men fant ut til slutt at det var radiatoren, så jeg måtte kjøpe ny radiator, kan hende det var den som gjorde at bilen havarerte, vet ikke jeg. Men utenom det så har det ikke vært noe prob uten et par nye deler som bare har holdt en kort stund osv, f.eks tempmåleren som er på vei til å ta kvelden alt, byttet den for 3 uker siden. På min mangler jeg enda noen småting for å få en ekte 1.8l, har feil innsugsmanifold og feil luftmengdemåler, ecu har jeg ligende men ikke vits å bytte før jeg har bytta luftmengdemåler. Var foresten kammen som var dårlig på den motoren jeg kjøpte, han hadde bytta til 318is. Har litt lyst på å skaffe is topp etterhvert. Ihverfall lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 går det ann å hive IS topp på enkel kamma motor? passer det over liksom uten mye plager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 tror d er forskjellige stempel i disse motorene gitt...d er kjede på is,n er d ikke rem på m40 318i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 Det er forskjellige delenr på blokkene, men ser ut som is toppen passer rett på, men ser at du har rett i at den bruker kjede i steden for rem, men det må mann bare sjekke ut, så kan man bytte remdelene på blakka, alt av det er jo løse deler!, eneste forskjellen jeg har sett hittil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 stemmer at is har kjede mens m40 har reim.. men kor vanskelig d e å få d til å passe har æ ingen aning om.. hadde vel vært litt artig å fått det til å passe. toppen på m40 e jo ikke akkurat noe underverk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå