Gå til innhold

feil på kjølevannsindikator - hjelp


aslevatn
 Share

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hva som er feil. har en 525 1990 med check control som gir beskjed om "Kuhlwasserstand". Har fylt på vann med frostveske til det er fult foran ved radiatoren.indikatoren fortsetter å vise meg at det er for lite kjøleveske. er jeg jukk i hue eller er det noe feil et sted. noen tips?

trener også anvisning på nummer på sikringen til vindusspyle motor.

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ekspansjonstank på bilen? Er den også full? Prøvd å ta ut sensoren som ligger i ekspansjonstanken og prøvd å ''renset'' denne litt? Aner ikke om dette kan være problemet, men har vært borti d samme i min E30 og der var d bare sensoren som hadde ''hengt'' seg. Henvisningene til sikringsnummeret finner du vel i manualen som fulgte med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksansjonstank? skjønner lite av hva det betyr. er ikke akkurat supermekker. men klarer å skru litt om jeg får anvisninger. Sikringen hadde vært grei å skjønne den om ikka manualen kun henviser til innsiden av sikringsboksen, og der står alt på tysk. derfor finner jeg ikke ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksansjonstank? skjønner lite av hva det betyr. er ikke akkurat supermekker. men klarer å skru litt om jeg får anvisninger. Sikringen hadde vært grei å skjønne den om ikka manualen kun henviser til innsiden av sikringsboksen, og der står alt på tysk. derfor finner jeg ikke ut av det.

Og det med sikringene, dra ut en og en, er den røket, erstatt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme feilmelding på min. Skiftet kjølevannsensor, uten at det hjalp. Etter hvert fant jeg en mikroskopisk sprekk i radiatoren, og der trakk den luft inn i kjølesystemet. Satt kinkig til, så tetting var vanskelig, endte opp med å bytte radiator, har ikke hatt feilmelding siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e30 har sensoren for kjølevannmåleren en tendens til å henge seg av og til, og dette medfører at checkcontrol klager...da er det bare til å skru ut sensoren, riste den litt slik at den glir fint igjen, så slutter checkcontrol å mase...

Prøvt å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...